Chcesz zachwycać latem piękną sylwetką? Dzięki tym ćwiczeniom wyszczuplisz nogi i ujędrnisz pośladki

O szczupłych nogach i jędrnych pośladkach marzy każda z nas. Wystarczy jednak trochę wysiłku i sporo systematyczności, aby latem mieć się czym pochwalić. Podpowiadamy, jakie ćwiczenia poprawią wygląd twoich nóg i pośladków.

Nie musisz od razu wydawać pieniędzy na karnet na siłownię, szukać trenera personalnego albo przechodzić na dietę, aby móc pochwalić się zgrabnymi nogami i pośladkami. Będziesz musiała się jednak trochę napocić, żeby twoje ciało wyglądało naprawdę dobrze. Pamiętaj, że ruch to zdrowie, więc bez względu na to, czy chcesz zrzucić kilka kilo, czy nie, warto regularnie ćwiczyć.  

Ćwiczenia na szczupłe nogi i pośladki – zalety

Ćwiczenia na nogi i pośladki możesz wykonywać w domu. Co zyskasz ćwicząc? Oprócz szczupłych nóg i jędrnych pośladków poprawisz przy okazji wygląd skóry - zredukujesz cellulit. Przy okazji poprawisz swoje samopoczucie i będziesz w lepszej formie.  

Dzienny jadłospis Kelsey WellsCo je w ciągu dnia trenerka fitness? Oto dokładny jadłospis Kelsey Wells

Ćwiczenia na szczupłe nogi pośladki. Jak często trenować? 

Ważna jest regularność. Nie wystarczy ćwiczyć od czasu do czasu, żeby wysmuklić nogi. Jeśli będziesz systematyczna na pewno doczekasz się efektów. Oczywiście ćwiczenia po jakimś czasie mogą się znudzić, dlatego warto je urozmaicać i sprawdzać swoje postępy. Możesz porównywać, ile ćwiczeń wykonywałaś dawniej, a ile teraz i czy męczą cię tak samo jak kiedyś.  

Pamiętaj, że oczekiwane rezultaty osiągniesz trenując około 3-4 razy w tygodniu co najmniej 30 minut. Wyznacz sobie choć jeden, dwa dni na regeneracje. Mięśnie muszą też odpocząć. Warto wykonać sobie wtedy masaż lub iść do sauny.

Jak podkręcić metabolizm? Wskazówki dietetyka JLoZłote zasady na podkręcenie metabolizmu. Poleca je dietetyczka współpracująca z Jennifer Lopez

5 najlepszych ćwiczeń, które wyszczuplą nogi i ujędrnią pośladki

Zanim zaczniesz wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia koniecznie się rozgrzej. Rozgrzewka nie jest stratą czasu. Bez niej możesz nabawić się kontuzji albo tuż po ćwiczeniach zmagać się z zakwasami. Rozgrzewka przygotowuje mięśnie i organizm do wysiłku. Poświęć więc 10 minut treningu na rozgrzanie się. Chwilę potruchtaj (nawet w miejscu), zrób pajacyki i wymachy, dopiero potem możesz przejść do zasadniczych ćwiczeń. 

Ćwiczenia, które doskonale wyszczuplą nogi i pośladki:  

  • Przysiady. Znienawidzone przez wielu, ale to ćwiczenie naprawdę daje efekty. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Rób przysiady, mocno wypinając biodra do tyłu. Prostując się napinaj pośladki. Pamiętaj o oddychaniu - wydychaj powietrze wtedy, kiedy podnosisz się do góry. Wykonaj kilka serii po 10 powtórzeń. 
  • Wykrok. Stań w lekkim rozkroku, jedną ze stóp wykonaj wykrok do przodu, udo tej nogi powinno znaleźć się w pozycji równoległej do podłogi, następnie należy wrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć dziesięć razy, następnie zmienić nogę. To ćwiczenie na nogi można wykonać również z hantlami. 
  • Nożyce. Połóż się na plecach, unieś wyprostowane nogi powyżej podłogi i następnie na przemian podnoś i opuszczaj jedną i drugą nogę. Ćwiczenie można wykonywać machając nogami pionowo lub poziomo. 
  • Unoszenie nogi w klęku podpartym. Uklęknij i oprzyj ręce o podłogę, następnie unoś jedną nogę zgiętą w kolanie, tak aby udo znajdowało się równolegle do podłogi. Plecy przy tym ćwiczeniu muszą być proste, a brzuch napięty. Wykonaj co najmniej dwie serie po 10 powtórzeń na każdą nogę. 
  • Wspinaczka pozioma. Ustaw się w pozycji jak do pompki, dłonie ułóż pod barkami i złącz stopy. Zegnij lewą nogę i przyciągnij kolano po skosie do prawego łokcia. Wyprostuj nogę, wracając do pozycji wyjściowej. Przyciągnij drugą nogę. Tak wygląda jedno powtórzenie. Teraz przyspiesz ruch i zrób jeszcze 20-30 powtórzeń. 
Zobacz wideo Trening z gumą. 7 ćwiczeń wyszczuplających nogi

Oczywiście doskonałymi ćwiczeniami na nogi i pośladki będą także: bieganie, jazda na rowerze czy skakanie na skakance. Pamiętaj, że warto urozmaicać swój trening i podejmować różne formy aktywności.