Ćwiczenia ze skakanką mogą zdziałać cuda. Dzięki nim spalisz kalorie i wyrzeźbisz nogi

Trening na skakance nie jest zarezerwowany tylko dla dzieci. Już w czasie półgodzinnego treningu poprawisz kondycję, zrzucisz zbędne kilogramy i wyrzeźbisz ciało. Sprawdź, ile kalorii możesz spalić i jak ćwiczyć ze skakanką.

Skakanka to jeden z najprostszych sprzętów fitness. Jest niewielka, lekka i nie kosztuje wiele. Trening na skakance to świetna zabawa, a do tego nie wymaga specjalnego przygotowania ani zakupy drogiego sprzętu. Ćwiczyć możesz wszędzie - na świeżym powietrzu i w domu. Jedyne czego potrzebujesz to wygodne buty i skakanka.

Zalety skakania na skakance 

Jeśli chcesz schudnąć, to trening na skakance to świetny sposób. Podczas półgodzinnego skakania na skakance spalisz około 300 kalorii. A to nie jedyna zalety skakania na skakance. Dzięki nim poprawisz kondycję, wzmocnisz mięśnie nóg, a także wyrzeźbisz uda i pośladki.

odpowiednie ćwiczenia przyniosą ulgę obolałym plecomSiedzący tryb życia? Czas zadbać o plecy. Oto ćwiczenia na doskonałą sylwetkę

Trening ze skakanką. Przykładowe ćwiczenia na skakance

Na początek rozgrzej się. Nawet trening ze skakanką powinnaś rozpocząć rozgrzewką. Pierwsze 10 minut można poświęcić na wykonywanie lekkich podskoków bez skakanki, wymachów ramion, skłonów i przysiadów. 

Trening ze skakanką rozpocznij od serii 10 wolnych podskoków, następnie wykonaj 10 szybkich. Wykonaj 3 takie przeplatane serie.  Potem możesz wykonywać po 3 takie same serie, np. ze skrzyżowanymi nogami, a następnie po 3 serie podskoków raz na jednej, raz na drugiej nodze.  

Podczas ćwiczeń pilnuj postawy ciała. Plecy powinny być wyprostowane, brzuch napięty i wciągnięty, łokcie naturalnie blisko tułowia, a barki ściągnięte. Staraj się nie napinać ramion. Podczas skoków nie poruszaj barkami. Pracować powinny tylko nadgarstki i dłonie.

Stopniowo wydłużaj czas treningu do 15-20 minut. 130 skoków na minutę to właściwy rytm podskoków.  

Na koniec treningu koniecznie wykonaj ćwiczenia rozciągające. Przygotujesz w ten sposób ciało do odpoczynku. 

Kluczem do sukcesu jest regularność. Warto ćwiczyć minimum pół godziny dziennie trzy razy w tygodniu, a najlepiej 4-6 razy w tygodniu. 

Ćwiczenia. Zgrabne nogi, uda, pośladkiCo zrobić, aby wyszczuplić uda? Dieta i ćwiczenia

Przeciwwskazania do ćwiczeń ze skakanką 

Ćwiczenia na skakance nie wymagają specjalnego przygotowania fizycznego i mogą je wykonywać prawie wszyscy. Nie jest jednak polecany dla osób ze znaczną otyłością. Inne przeciwskazania to bóle nóg i stawów oraz urazy kolan czy zwyrodnienia stawów.

Z tego typu aktywności fizycznej powinny zrezygnować również osoby z ostrą niewydolnością układu krążenia i kłopotami z sercem oraz nadciśnieniem tętniczym.

Zobacz wideo Trening na kształtną i jędrną pupę. To będą najefektywniejsze 3 minuty w Twoim życiu