Uwielbiane marki, które zniknęły z rynku. To ofiary pandemii

Niedawno Becca, jednak z najpopularniejszych marek kosmetycznych na świecie, podjęła decyzję o zakończeniu swojej działalności. Nie jest to jednak jedyna firma, która przez pandemię została zmuszona do podjęcia tak radykalnych kroków. Oto marki, które w ostatnich miesiącach zniknęły z rynku lub znacząco ograniczyły swoją działalność.

Związane z pandemią koronawirusa obostrzenia przyczyniły się do zamknięcia wielu sklepów stacjonarnych. Wiele firm przeniosło sprzedaż do sieci. Jeszcze inne musiały całkowicie zakończyć swoją działalność. Na taki krok zdecydowała się między innymi popularna marka kosmetyków Becca. W Polsce jej produkty od kilku były dostępne w perfumeriach sieci Sephora. - Nagromadzenie wyzwań i globalny wpływ pandemii był czymś więcej, niż nasza firma mogła wytrzymać - dowiadujemy się z oświadczenia marki. 

Camaieu

W maju ubiegłego roku w mediach zrobiło się głośno o tym, że francuska marka Camaieu wycofuje się z Polski. Szacuje się, że w pierwszych tygodniach pandemii jej obroty w naszym kraju spadły aż o 95 procent. Zamknięte zostały nie tylko sklepy stacjonarne. Od wiosny ubiegłego roku nie mamy także możliwości zrobienia zakupów online na stronie marki.

Promod

Kolejna zagraniczna marka odzieżowa, która kończy sprzedaż w Polsce, to Promod. W listopadzie ubiegłego roku rozpoczął się proces zamykania sklepów stacjonarnych na terenie naszego kraju. Jednak w przeciwieństwie do Camaieu, marka nie zrezygnowała ze sprzedaży online. Wciąż możemy kupować ubrania marki w polskiej wersji sklepu internetowego. 

Zobacz wideo Jak w łatwy sposób zrobić zakupy przez internet?

Monnari

Na początku lutego tego roku media obiegła zła informacja dla fanek Monnari. Polska marka zdecydowała się na zamknięcie swoich sklepów w centrach handlowych. Firma zdecydowała o odstąpieniu od 24 umów najmu. Powody tej decyzji zarząd marki wyjaśnia w oficjalnym oświadczeniu:

Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów powodują, że galerie straciły na swojej atrakcyjności.

Fenty

W połowie lutego okazało się, że swoją działalność zawiesiła marka odzieżowa Fenty, której twórczynią była Rihanna. Jak poinformowały światowe media, gwiazda oraz koncern LVMH podjęli wspólną decyzję o wstrzymaniu swojej działalności ready-to-wear w oczekiwaniu na lepsze warunki. Przyczynił się do tego spadek sprzedaży związany z trwającą od marca ubiegłego roku pandemią.

Warto wspomnieć, że marka Rihanny wystartowała niecałe dwa lata temu. Biznes gwiazdy nie radził sobie jednak tak dobrze, jak początkowo zakładano. Po hucznym debiucie o marce odzieżowej zrobiło się cicho. Znacznie więcej mówiło się o innych przedsięwzięciach gwiazdy - marce bieliźnianej oraz kosmetycznej. 

 

Może cię także zainteresować: