Przesilenie wiosenne. Jak radzić sobie ze złym samopoczuciem w pierwszych dniach wiosny?

Choć wiosna dla wielu jest aktualnie największym marzeniem, pewnych jej minusów nie da się uniknąć. Przesilenie wiosenne to zmora pierwszych ciepłych dni. Nagły wzrost temperatury i poziomu nasłonecznienia często negatywnie odbija się na naszym samopoczuciu. Jak sobie z tym poradzić? Podpowiadamy.

Przesilenie wiosenne to zmora wszystkich tych, którzy chcą cieszyć się pierwszymi promieniami wiosennego słońca. Nadmierne zmęczenie, senność i złe samopoczucie nie są dobrymi towarzyszami podczas pierwszych, ciepłych spacerów. I choć słoneczna pogoda powinna budzić nas do życia, często efekt jest odwrotny do zamierzonego. Jak radzić sobie w słabszych chwilach?

Zobacz wideo Zorganizuj i uporządkuj swoją szafę na wiosnę

Przesilenie wiosenne – skąd się bierze?

Nadmierne zmęczenie w pierwszych dniach wiosny wiąże się ze zmianami, które zachodzą w funkcjonowaniu naszych organizmów. Dni stają się dłuższe, a my zwiększamy częstotliwość oddychania. Także nasze hormony dostosowują się do nowych warunków, zwiększając swój poziom. Wszystko to odbija się na nas echem złego samopoczucia i spadkiem nastroju. Szybkie zmiany zawsze wiążą się z pewnymi konsekwencjami – działa to zarówno na zewnątrz naszego życia, jak i wewnątrz.  Podczas przesilenia wiosennego najczęściej borykamy się z rozdrażnieniem, sennością, bólami głowy, spadkiem odporności, problemami z koncentracją i zmiennością nastroju. Istnieją jednak sposoby na to, by przeżyć ten czas w nieco łagodniejszej wersji.

Zmiana czasuZmiana czasu 2021. Kiedy dokładnie przestawiamy zegarki na czas letni?

Jak radzić sobie z przesileniem wiosennym?

Długi i regularny sen

Choć na temat tego, jak ważny jest sen w naszym życiu, mówi się wiele, niektórzy z nas wciąż nie doceniają potencjału regularnego wysypiania się. Nasz organizm musi mieć czas na regenerację, a ponieważ w czasie załamania pór roku, pracuje nad zmianami, wymaga go o wiele więcej. Podręcznikowo powinno się spać ok. 8 godzin każdej nocy. Aby sen był naprawdę regenerujący, lepiej jest zjeść ostatni posiłek min. 2-3 godziny przed nim. Przewietrz sypialnię, wypij melisę i daj sobie czas na odpoczynek.

Poranna dawka ruchu

Dzień najlepiej jest rozpocząć od małego rozruchu. Przed pracą wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających przy uchylonym oknie. Tego typu działania pomogą nam w rozruszaniu organizmu i dodadzą mu energii na cały dzień.

Pożywne śniadanie

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, bez względu na porę roku. Nasz organizm dostaje w ten sposób odpowiednią dawkę energii, dzięki której funkcjonuje przez kolejne godziny. Duża ilość witamin i wartości odżywczych podniesie poziom naszej pracy i pomoże w zwiększeniu koncentracji. Warto jest dodać do posiłku dużą ilość owoców, warzyw, pieczywa pełnoziarnistego i jajek.

Wiosenne spacery

Spacery i aktywność fizyczna to rzeczy, o których nie możemy zapomnieć. Pierwsze promienie słońca, cieplejsze dni i natura budząca się do życia to te zalety wiosny, które zmotywują nas do codziennej dawki ruchu. Dzięki temu doprowadzimy do wzrostu hormonów szczęścia, które pozytywne wpłyną na nasze samopoczucie. Kurtki w dłoń i do dzieła.