Wystarczy jedno ćwiczenie, żebyś spełniła marzenie o szczupłych udach!

Szczupłe uda to marzenie niejednej z nas. Jak zdedukować tkankę tłuszczową tej partii ciała? Wystarczy, że będziesz wykonywać to jedno ćwiczenie! Sprawdź, na czym ono polega.

Nie da się ukryć, że uda, to jedno z częstszych miejsc, w których gromadzi się tkanka tłuszczowa. Ciężko się jej potem pozbyć i niejedna z nas zachodziła w głowę, które ćwiczenia mogą w tym pomóc. Znaleźliśmy jedno, które sprawi, że twoje uda będą szczupłe i jędrne. 

Zobacz wideo Najskuteczniejsze ćwiczenia na uda i pośladki

Najlepsze ćwiczenie na szczupłe uda

To proste ćwiczenie często pojawia się na zajęciach pilatesu i uważane jest za jedno z najlepszych sposobów na wzmocnienie nóg. Nie dość, że wysmukli uda, to pomoże ujędrnić pośladki, a także wzmocnić mięśnie głębokie brzucha. Chodzi oczywiście o podnoszenie nóg. To ćwiczenie nie zajmie ci dużo czasu i bez problemu wykonasz je w domu. Do jego wykonywania nie potrzebujesz też żadnego sprzętu (choć pokażemy także wersję z wykorzystaniem taśmy oporowej). 

Pielęgnacja ciała - te kosmetyki to hit!

Ćwiczenia na uda. Zdjęcie ilustracyjneĆwiczenia na uda. Co zrobić, aby były smukłe i wysportowane?

Podnoszenie nóg - jak prawidłowo wykonać ćwiczenie?

Zanim wykonasz ćwiczenie, nie zapomnij o rozgrzewce. Na podłodze rozłóż matę lub jeśli jej nie posiadasz połóż złożony koc lub ćwicz na dywanie. Ułóż się na boku a głowę podeprzyj na ugiętej ręce. Ciało powinnaś ułożyć w linii prostej, a pomiędzy talią a matą powinnaś mieć niedużą przerwę (nie dociskaj talii do maty). Przez cały czas utrzymuj proste plecy, mocno napnij mięśnie brzucha, aby utrzymać równowagę. Uważaj, żeby nie odchylać się do tyłu podczas wykonywania ćwiczenia. 

Ćwiczenia na uda - jak zadbać o piękne nogi?Ćwiczenia na uda - jak osiągnąć wymarzone efekty? [porady, opisy, wideo]

Z wydechem unieś zewnętrzną nogę do góry i przytrzymaj ją przez chwilę. Następnie powoli ją opuść. Nie musisz podnosić nogi wysoko, ważne jest przytrzymanie nogi w górze i zachowanie prostej sylwetki. Wykonaj 10 powtórzeń, a następnie zmień stronę. Wykonaj trzy takie serie na każdą nogę. Pamiętaj, żeby wykonywać ćwiczenie powoli kontrolując napięcie mięśni. Nie rozluźniaj nogi, gdy ją opuszczasz. 

Podnoszenie nógPodnoszenie nóg pinterest/Wow Nutrition

Trudniejszym wariantem jest wykonanie tego ćwiczenia z taśmą oporową. Na kostki załóż taśmę i wykonaj ćwiczenie dokładnie tak samo. Unieś nogę i przytrzymaj w momencie, gdy taśma jest najbardziej napięta. Opór taśmy sprawi, że ćwiczenie przyniesie lepsze efekty. 

Podnoszenie nógPodnoszenie nóg pinterest/Prevention Magazine

Więcej o: