Bezwysiłkowy trening, dzięki któremu spalisz nawet 500 kalorii

Chcesz terenować bez większego wysiłku? Nie lubisz pocić się na siłowni? Marzysz o ćwiczeniach na świeżym powietrzu? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałaś "tak", to mamy dla ciebie idealną aktywność fizyczną. Jest nią marsz! Szybki spacer to doskonały sposób na spalenie tkanki tłuszczowej. Co zrobić, żeby przynosił najlepsze efekty? Mamy kilka rad.

Chodzenie to niestety bardzo niedoceniany trening cardio, mimo że pozwala na spalenie naprawdę dużej liczby kalorii. Jednak, aby taki trening przynosił oczekiwane rezultaty, nie wystarczy powoli spacerować przez pół godziny. Spacer musimy zamienić w marsz i zrobić co najmniej dziesięć tysięcy kroków - tyle według danych powinien przejść dziennie dorosły człowiek, aby czuć się dobrze. Dla niektórych to bardzo dużo, dla innych nie stanowi większego problemu. W jaki sposób osiągnąć ten cel, jeśli wydaje się naprawdę trudny? Podpowiadamy!

Zobacz wideo Domowa tabata z Kasią Dziurską

Jak pokonać 10 000 kroków dziennie? Cztery wskazówki, które pozwolą osiągnąć ten cel 

Jeśli dziennie wykonasz w szybkim tempie 10 tysięcy kroków, to powinnaś spalić około 400- 500 kcal. Poprawisz dzięki temu swoją kondycję, a przy okazji spalisz tkankę tłuszczową. Poznaj wskazówki, dzięki którym 10 tysięcy kroków nie będzie aż tak przerażającą liczbą. 

Najpierw dobrze jest się rozgrzać

Przejdź się chwilę normalnym tempem, a potem zwiększ je tak na około 20 minut. Wróć po tym czasie do spokojnego, normalnego tempa, aby się trochę ochłodzić. 

5 sposobów, dzięki którym schudniesz bez diety i większych wyrzeczeń. To łatwiejsze, niż myślisz (zdjęcie ilustracyjne)Jak skutecznie schudnąć w tydzień? Dzięki tym wskazówkom zrobisz to bezpiecznie

Odwróć uwagę od celu

Gdy będziesz cały czas myślała, że masz 10 tysięcy kroków do zrobienia, to dystans będzie dłużył się w nieskończoność. Włącz sobie muzykę, słuchaj podcastów lub audiobooków. Dzięki temu zapomnisz o tym, ile masz jeszcze do przejścia, a przy okazji oderwiesz myśli od codziennych stresów

Przyglądaj się otoczeniu

Wypróbuj 10-minutową medytację chodzenia! To świetnie wpłynie na twój umysł. Rozpocznij spacer w parku lub lesie. Ramiona trzymaj w wygodnej pozycji. Zwracaj uwagę na ruch stóp przy każdym kroku. Poczuj, jak porusza się twoje ciało, pomyśl o oddechu. Po kilku minutach zwróć uwagę na otaczające cię dźwięki. Następnie przenieś swoją uwagę na zapach. Być może poczujesz zapach spalin samochodowych lub delikatny zapach świeżo skoszonej trawy. Następnie czas na zmysł wzroku. Przyjrzyj się kolorom, przedmiotom i scenerii dookoła. W ciągu ostatnich kilku minut przenieś swoją świadomość z powrotem z otoczenia do doznania ciała. Taka medytacja pomoże ci się skupić i zwiększy efektywność treningu. 

Stres, depresjaTe sygnały od organizmu wskazują, że koniecznie powinnaś zacząć się ruszać!

Zacznij ćwiczyć z obciążeniem

Wszelkie ćwiczenia fizyczne składają się z dwóch elementów: cardio (które ma spalić tłuszcz i wesprzeć serce i płuca) oraz treningu siłowego (który ma wzmocnić mięśnie). Aby szybciej spalić tłuszcz podczas spacerów wyposaż się w niewielkie ciężarki. Trzymaj je w obu dłoniach i wykonuj rękoma naturalne ruchy.