Jak uniknąć tycia z wiekiem? Te 6 wskazówek pozwoli ci zachować szczupłą sylwetkę

Nie jest tajemnicą, że z wiekiem metabolizm zwalnia. Każda z nas marzy jednak o zachowaniu szczupłej sylwetki jak najdłużej. Jak tego doknonać? Mamy dla was kilka rad.

Upływający czas utrudnia zachowanie szczupłej sylwetki. W okresie dojrzewania wartość przemiany materii osiąga maksimum, ponieważ organizm zużywa więcej składników energetycznych i odżywczych. Po 21. roku życia nasz metabolizm zaczyna zwalniać. Obliczono, że na każde 10 lat spadek wartości podstawowej przemiany materii wynosi około 2%. Niższy metabolizm oznacza kłopoty z utrzymaniem odpowiedniej wagi. Co zrobić, żeby upływ czasu nie wpływał na naszą figurę? Te 6 wskazówek zwiększy twoje szanse na uniknięcie tycia z wiekiem. 

Zobacz wideo Fit śniadania, z którymi dobrze zaczniesz swój dzień

1. Ćwicz! Ruch pomoże zachować zgrabną sylwetkę 

Siedzenie na kanapie nie sprawi, że będziesz szczupła. Metabolizm świetnie poprawiają treningi cardio: np. jazda na rowerze, bieganie, pływanie lub marsz. Wystarczy, że będziesz ćwiczyć w ten sposób 2 -3 razy w tygodniu po 45 minut, a stracisz na wadze. Jeśli nie masz aż tyle czasu, to postaraj się wygospodarować w ciągu dnia chociaż 10 minut - też powinnaś odczuć różnicę. 

Damskie legginsy - idealne spodnie do ćwiczeń! [SPRAWDŹ]

2. Sięgaj po produkty bogate we flawonoidy

Flawonoidy to substancje pochodzenia roślinnego, które mają właściwości przeciwutleniające. Hamują proces starzenia, dzięki czemu wpływają na zachowanie prawidłowego metabolizmu. Dużą ich zawartość znajdziesz w: cytrusach, roślinach strączkowych, jagodach, borówkach, truskawkach, wiśniach, jabłkach, cebuli i brokułach. 

OdchudzanieChcesz szybciej spalić tłuszcz? Wystarczy wypić ten napój przed treningiem

3. Nie stosuj restrykcyjnych diet

Restrykcyjne diety i głodówki to nie zapewnią ci smukłej figury. Możesz się po nich spodziewać efektu jo-jo i utraty zdrowia. Restrykcyjne ograniczenia w przyjmowaniu kalorii faktycznie spowodują szybką utratę wagi, ale także przytycie, gdy tylko zaczniesz spożywać normalną ilość kalorii. 

4. Jedz mądrze. Wybieraj zdrowe produkty i pamiętaj o regularnych posiłkach

Jedz przede wszystkim zdrowe produkty. Oczywiście, czasem możesz sobie pozwolić na delikatne ustępstwa, ale pamiętaj, że większość tego co jesz, powinna przynosić korzyści dla twojego organizmu. Jedz mniej, ale częściej - tak, żeby nie czuć głodu i utrzymać stabilny poziom cukry we krwi. 

5. Zrelaksuj się! Stres hamuje przemianę materii

Stres negatywnie wpływa na przemianę materii. Duże stężenie kortyzolu (hormonu stresu) we krwi hamuje zdolność organizmu do spalania tłuszczu. Czytaj książki, słuchaj muzyki, wychodź ze znajomymi - wszystko co działa kojąco na twoje nerwy jest wskazane. 

słodyczeAnna Lewandowska zdradziła przepis na słodką przekąskę. Jest pozbawiona cukru

6. Pamiętaj o piciu wody 

To wydaje się oczywiste, ale większość z nas o tym zapomina. Organizm człowieka w 60 procentach składa się z wody, dlatego musimy ją dostarczać, aby wszystkie procesy przebiegały prawidłowo. Picie odpowiedniej ilości wody sprawi, że organizm będzie działał na najwyższych obrotach. 

Więcej o: