Trenować przed czy po posiłku? Odpowiedź na to pytanie może cię zaskoczyć

Walka z nadmiarem kilogramów nie należy do najpostszych. Zrowa dieta i trningi to podstawa. Pozostaje jednak pytanie, kiedy najlepiej ćwiczyć? Przed jedzeniem, czy po? Odpowiedź wcale nie jest taka prosta.

Badań na temat wpływu jedzenia posiłku przed lub po treningu dalej jest niewiele. Zalecenia różnią się w zależności od poziomu sprawności fizycznej i rodzaju treningu. Niektóre badania wykazują, że post przed treningiem może sprzyja szybszemu spalaniu tkanki tłuszczowej, natomiast inne sugerują, że nie ma znaczącego wpływu na utratę tłuszczu. Co zatem wybrać? Sprawdź wady i zalety jedzenia przed i po treningu. 

Zobacz wideo Domowy trening na uda i pośladki

Czy jedzenie przed treningiem ma wpływ na utratę masy ciała? 

Jak twierdzi dietetyk Terence Boateng jedzenie przed treningiem może przynieść korzyści w odchudzaniu. Przekąska lub posiłek przedtreningowy, który zawiera łatwe do spalenia węglowodany, poprawia wydajność, a co za tym idzie liczbę spalanych kalorii. 

Ćwiczenie na szczupłe udaWystarczy jedno ćwiczenie, żebyś spełniła marzenie o szczupłych udach!

Jeżeli dopiero rozpoczynasz treningi odchudzające, to zdecydowanie lepiej, jeśli będziesz ćwiczyć po posiłku. Dietetyk Audra Wilson zauważa, że niejedzenie przed treningiem może prowadzić do zmniejszenia wydajności, trudności z koncentracją, obniżonej motywacji i wczesnego zmęczenia - co oznacza mniej spalonych kalorii. Posiłek pozwoli osobom, które do tej pory nie ćwiczyły regularnie, zgromadzić zapas energii, co pozwoli ćwiczyć z większą intensywnością przez dłuższy czas.

Badacze mówią jednak, że trening na czczo przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, ponieważ motywuje organizm do spalania zgromadzonych w organizmie węglowodanów. 

Czy jedzenie po treningu przyspieszy spalanie tkanki tłuszczowej?

Jak twierdzi Terence Boateng dodatkowe kalorie po treningu mogą utrudniać utratę wagi - tym bardziej, jeśli jest to dodatkowy posiłek, którego normalnie byś nie zjadła. Co więcej, posiłek przedtreningowy i tak może mieć podobny efekt budujący mięśnie, jak jedzenie bezpośrednio po treningu.

słodyczeAnna Lewandowska zdradziła przepis na słodką przekąskę. Jest pozbawiona cukru

Dietetyk Claudii Hleap radzi, aby po treningu spożyć posiłek bogaty w białko i węglowodany. To pomoże spalać tłuszcz i zminimalizuje utratę mięśni. Badania przeprowadzone na zawodnikach podnoszących ciężary wykazały, że uzupełnienie energii węglowodanami i białkiem do 30 minut po treningu stymuluje budowę mięśni. Dzięki temu zwiększa się ilość beztłuszczowej masy mięśniowej, co poprawia metabolizm i zapewnia wydajne spalanie kalorii w ciągu dnia.