Jeśli źle wykonujesz tę czynność, możesz nie widzieć efektów odchudzania

Czy wiesz, jak prawidłowo monitorować swoje postępy w odchudzaniu? Wydaje się, że to prosta czynność, która nikomu nie sprawia problemów. Jednak, aby ważenie miało sens, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Jakich? Podpowiadamy!

Jeśli chcesz wiedzieć, kiedy tracisz lub przybierasz na wadze, kluczowa jest konsekwencja w ważeniu się. Nie musisz tego robić codziennie, ale ważne, żebyś robiła to regularnie i zawsze w podobny sposób. Te kilka prostych zasad sprawi, że będziesz miała swoją wagę pod kontrolą. 

Zobacz wideo Trening z gumą. 7 ćwiczeń wyszczuplających nogi

Waż się zawsze o tej samej porze! 

Najlepiej ważyć się rano, zaraz po skorzystaniu z toalety. Przed śniadaniem i ćwiczeniami waga pokaże ci prawdziwą masę twojego ciała. Nie będą miały tu wpływu takie czynniki jak jedzenie, czy wykonane w ciągu dnia ćwiczenia. 

Ćwiczenie na szczupłe udaWystarczy jedno ćwiczenie, żebyś spełniła marzenie o szczupłych udach!

Jeśli nie masz czasu ważyć się rano, wybierz inną porę dnia i konsekwentnie stawaj na wagę zawsze o tej samej godzinie. Pamiętaj, że o różnych porach dnia będziesz ważyła inaczej, dlatego ważna jest stała godzina ważenia, żebyś mogła kontrolować wszelkie zmiany. 

Na naszą wagę wpływa wiele czynników, m.in. zmiany hormonalne, ilość wypitych płynów, intensywność aktywności fizycznej, a także to, jak często się wypróżniamy. Dlatego codzienne ważenie nie zawsze ma sens i czasem warto dokonywać pomiaru np. raz w tygodniu. 

Używaj dobrego sprzętu i pamiętaj, o poprawnym wykonaniu pomiaru

Do codziennego pomiaru wystarczy zwykła waga, która pokazuje jedynie kilogramy. Powinna być dokładna i dobrej jakości. To jest ważniejsze, niż niepotrzebne dodatkowe funkcje. 

Aby dokonać właściwego pomiaru, umieść wagę na twardej, płaskiej powierzchni (bez wykładziny i dywanu). Jeśli jest taka potrzeba, wyreguluj wagę, aby pokazywała dokładnie 0,0 kg.

Nie waż się na innych wagach

Waż się tylko na jednej wadze. Nawet jeśli twoja waga ma pewne odchylenia, to będzie spójna. Wszelkie nieścisłości będą „winą” tego samego źródła. Każda zmiana na twojej wadze, będzie odzwierciedleniem realnej zmiany wagi, a nie użycia innego sprzętu.

Sklep spożywczyProdukty z dużą ilością tłuszczy trans znikają ze sklepów. Czy są szkodliwe?

Waż zawsze to samo 

Najlepiej waż się bez ubrania - nago lub w samej bieliźnie. Jednak i tu najlepsza będzie po prostu konsekwencja. Jeśli chcesz ważyć się w ubraniu, to staraj się zawsze zakładać do ważenia to samo ubranie. Wtedy nie zaburzysz pomiaru.