Nie możesz wytrzymać nawet jednego dnia bez słodyczy? Anna Lewandowska radzi, jak pokonać pokusy

Ile jesteś w stanie wytrzymać bez słodyczy? Dla wielu z nas, kilka dni bez jedzenia słodkości, to bardzo trudne wyzwanie. Jeśli zdecysowałaś się odstawić cukier, to poznaj kilka wskazówek od Anny Lewandowskiej, dzięki którym łatwiej będzie ci wytrwać w tym postanowieniu.

Anna Lewandowska stale zachęca na Instagramie do podejmowania różnych wyzwań. Jednym z nich jest 7 dni bez słodyczy. Jak zmniejszyć ochotę na słodycze? Poznaj kilka sprawdzonych trików Anny Lewandowskiej. 

Zobacz wideo Słodkie i zdrowe. Oto 4 przepisy na fit przekąski

Anna LewandowskaMoc witamin kryje się w batatach. Sprawdź, przepisy Anny Lewandowskiej

"Siedem dni bez cukru" - wyzwanie od Anny Lewandowskiej. Zastosuj się do tych wskazówek i ogranicz słodkości w diecie

Dla niektórych wytrzymanie tygodnia bez słodyczy może być naprawdę trudnym zadaniem. Anna Lewandowska przygotowała kilka porad, które zmniejszą naszą ochotę na słodycze. Co doradza zanana trenerka? 

  • Unikaj podjadania między posiłkami. Jeśli odpowiednio rozplanujesz posiłki w ciągu dnia, będziesz czuć się syta. Istnieje wtedy mniejsze prawdopodobieństwo, że najdzie cię nagle ochota na słodkości.
  • Pamiętaj, aby się nie przejadać.
  • Pij herbaty ziołowe, które hamują ochotę na "coś słodkiego". Należą do nich: mniszek lekarski, lukrecja oraz melisa. Możesz pić także sok żurawinowy. 
  • Dodawaj do potraw imbir i cynamon - dzięki nim oszukasz trochę kubki smakowe.
  • Gdy dopadnie cię nagła ochota na słodkie, sięgnij po owoce lub sok owocowy.
  • Jeśli wybierzesz zdrowe słodycze, czyli np. owoce, jedz małe porcje. Trenerka przypomina, że nadmiar zawsze szkodzi.
  • Usuń wszelkie słodkości z pola widzenia. Najlepiej, żebyś nie miała ich także w szafkach - lepiej nie wystawiać się na próbę charakteru. 
  • Dodawaj olejki zapachowe i świece do kąpieli. Niektóre zapachy, takie jak np. grejpfrutowy, cynamonowy oraz imbirowy, pomagają w walce z łakomstwem.
  • Sprawdzaj składy i unikaj produktów z solą oraz glutaminianem sodu, które wzmagają apetyt.
  • Jedz zdrowe tłuszcze.
  • Suplementuj chrom.
  • Nie zapominaj o aktywności fizycznej.

InsulinoopornośćCzęsta ochota na słodycze to jeden z objawów choroby. Czym jest insulinooporność?

Uświadom sobie, jak nasz organizm reaguje na cukier

Anna Lewandowska zauważa, że warto wiedzieć, jak słodycze wpływają na naszą wagę i samopoczucie. Cukier uzależnia i warto o tym pamiętać, gdy kolejny raz będziesz chciała sięgnąć po słodycze.