Chcesz schudnąć? Anna Lewandowska przypomina najważniejsze reguły zdrowego odżywiania

Nieustająco rośnie zainteresowanie zdrowym stylem życia. Dietetycy i trenerzy wciąż przypominają o zbilansowanej diecie i zachęcają do codziennej aktywności fizycznej. Aby zdrowe odżywianie było faktycznie zdrowe, warto pamiętać o kilku zasadach. Sprawdź, co poleca Anna Lewandowska.

Podjęłaś decyzję, że będziesz się zdrowo odżywiać? Świetnie! Warto znać kilka zasad, które sprawią, że twoja dieta będzie faktycznie zdrowa i będzie dostarczać twojemu organizmowi wszystkich składników potrzebnych do jego funkcjonowania. Anna Lewandowska podpowiada, o czym należy pamiętać. 

Zobacz wideo Anna Lewandowska podzieliła się szybkim intensywnym treningiem

Postaw na różnorodność! Tygodniowe menu powinno zawierać jak najwięcej zdrowych produktów 

Im więcej różnych produktów w twojej diecie, tym lepiej. Wtedy będziesz miała pewność, że dostarczasz organizmowi wszystkich potrzebnych składników. Codzienna dieta musi zapewniać organizmowi białka, węglowodany złożone, zdrowe tłuszcze oraz witaminy i minerały.

Anna Lewandowska zdradziła, co robi podczas domowego spa. Jeden z kroków to genialny sposób na cellulit (zdjęcie ilustracyjne)Anna Lewandowska zdradziła, co robi podczas domowego spa. Jeden z kroków to genialny trik na pozbycie się cellulitu

  • Jedz dużo sezonowych warzyw! Większość talerza powinny zajmować właśnie one.
  • Nie bój się tłuszczu, ale wybieraj tylko ten zdrowy - pochodzenia roślinnego. Tłuszcze są niezbędne do przyswajania witamin, dlatego nie może ich zabraknąć w twojej diecie. Postaw na olej kokosowy, masło klarowane, oliwa z oliwek, olej w wiesiołka, olej lniany lub olej z awokado. 
  • Jedz węglowodany złożone, przede wszystkim kasze i pieczywo pełnoziarniste. 
  • Dostarczaj organizmowi białka. Jeśli jesz mięso, to pamiętaj, żeby kupować je ze sprawdzonych źródeł. Warto też zastąpić je białkiem pochodzenia roślinnego. Warzywa strączkowe, soja i orzechy są świetnym źródłem białka! 

Unikaj wysoko przetworzonej żywności i cukru 

Koniecznie wyklucz cukier ze swojej diety. Zapomnij o słodkich, gazowanych napojach i niezdrowych słodyczach. Postaw na niesłodzone świeżo wyciskane soki owocowe i słodkości domowej roboty. Zrezygnuj z wysoko przetworzonej żywności - posiłków typu fast food, wędlin czy gotowych dań i deserów. Ogranicz spożycie nabiału z krowiego mleka. 

Jedz regularnie i dbaj o nawodnienie organizmu 

Pamiętaj, żeby jeść powoli i bardzo dokładnie przeżuwać. To ułatwi organizmowi trawienie pokarmu. Staraj się jeść regularnie i nie przejadać. Dzięki temu wyregulujesz metabolizm i organizm nie będzie gromadził zapasów tłuszczu. Nie jedz między posiłkami - daj  odpocząć swojemu układowi trawiennemu. Owoce staraj się jeść osobno, raczej w pierwszej połowie dnia. Pamiętaj o nawodnieniu. Wypijaj co najmniej dwa litry wody dziennie, część płynów możesz zastąpić ziołowymi herbatami.