18+
Uwaga!

Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych

Mam co najmniej 18 lat. Chcę wejść
Nie mam jeszcze 18 lat. Wychodzę

Seks seniorów w pięknej kampanii brytyjskiej organizacji. "Wszyscy potrzebujemy teraz intymności, a wiek to tylko liczba"

Brytyjska organizacja charytatywna Relate i fotograf Rankin stworzyli niesamowitą kampanię, która ma oswoić społeczeństwo z tematem seksu seniorów. Filmując pięć starszych par i jedną kobietę w ich najbardziej intymnych momentach, zespół postanowił pokazać, co seks i intymność mogą oznaczać w dojrzałym życiu.

Seks seniorów na całym świecie okryty jest tabu. Nikt o nim nie mówi, nikt o nim nie pisze. Nasze oczy oswojone są z wyidealizowanymi, młodymi ciałami w romantycznych scenach na wielkim ekranie, a co by było, gdybyśmy w takiej scenie zobaczyli seniorów? Jak zauważa  brytyjska organizacja Relate, istnieje pogląd, że starsi ludzie nie powinni, nie mogą i nie chcą uprawiać seksu. To fikcja. 

Zobacz wideo Producenci "Sexify" o współpracy z Netflixem: Niemożliwe byłoby zrealizowanie tego w jakimkolwiek innym miejscu [Popkultura]

Seks seniorów w pięknej kampanii brytyjskiej organizacji

Według sondażu przeprowadzonego przez 3Gem dwie trzecie osób w wieku powyżej 65 lat (67%) twierdzi, że seks i intymność w ich grupie wiekowej są rzadko przedstawiane w mediach (43%) lub nie ma ich wcale (24%). Tylko jedna piąta Brytyjczyków uważa, że można swobodnie rozmawiać o seksie i intymności osób powyżej 60. roku życia. 

Polka w Dubaju: To jedno z najbezpieczniejszych miejsc na świeciePolka w Dubaju: To jedno z najbezpieczniejszych miejsc na świecie

60 procent ankietowanych w wieku powyżej 65 lat, nie czuje się komfortowo, rozmawiając z kimkolwiek otwarcie o seksie i intymności. Podkreślają, że są wówczas zakłopotani. Ponadto część osób przyznała, że nie mówiono o seksie seniorów w ich młodzieńczych latach, a nie chcą sprawiać nikomu dyskomfortu. Niektórzy jako główny powód milczenia na ten temat wymienili brak pewności siebie.

Niezwykła kampania przełamująca tabu wokół seksu seniorówNiezwykła kampania przełamująca tabu wokół seksu seniorów RANKIN/RELATE

Brytyjska kampania ma zobrazować znaczenie seksu i intymności w dojrzałym wieku, badając wszystkie jej aspekty: od długotrwałej miłości po nowe przygody, delikatną intymność, ale też tę bardziej odważną.

The Joy of Later Life SexThe Joy of Later Life Sex RANKIN/RELATE

Na serii zdjęć, którą wykonał słynny fotograf  Rankin, widzimy osoby w podeszłym wieku o różnych kolorach skóry, upodobaniach i orientacjach seksualnych. Poznajemy historie m.in. Andrew i Marka, któzy są parą od 31 lat, Chrissie, która przeszła podwójną mastektomię i jej partnera Rogera, a także  Daphne i Arthura, którzy wciąż trzymają się za ręce, gdy spacerują. Bohaterki i bohaterowie kampanii Let's Talk The Joy of Later Life Sex zwierzyli się na temat swoich relacji i podejścia do tematu seksualności. Miłość i seksualność pokazana jest w różnych wymiarach i każdy z nich jest po prostu piękny.

RANKIN/RELATE niezwykła kampaniaRANKIN/RELATE niezwykła kampania RANKIN/RELATE

Wszyscy możemy czuć się upoważnieni do myślenia i rozmawiania o seksie i intymności w miarę starzenia się

- komunikują inicjatorzy akcji i dodają, że istnieje istotny związek między naszym stosunkiem seksualnym a ogólnym samopoczuciem. 

Może się wydawać, że to tylko młodzi ludzie o„ doskonałych ciałach" uprawiają seks, ale to oczywiście nieprawda! W rzeczywistości seks i intymność w dojrzałym życiu, oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi: dla niektórych jest to o odkrywaniu nowych i odmiennych doświadczeń seksualnych, a dla innych po prostu chodzi o to, by czuć się zdolnym do wyrażenia emocji poprzez delikatny dotyk lub pocałunek w policzek

- mówiła współpracująca z Relate seksuolożka, Gail Thorne.

RANKIN/RELATE o seksie seniorówRANKIN/RELATE o seksie seniorów RANKIN/RELATE

Akcja ma rozpocząć ogólnospołeczną debatę na temat seksu osób starszych. Pokazać, że jest tak samo ważny w ich życiu, jak w życiu młodych. 

Prosty fakt jest taki, że wszyscy potrzebujemy teraz intymności bardziej niż kiedykolwiek, a wiek oczywiście to tylko liczba. Nie możemy przestać pisać książek, robić filmów i nagrywać piosenek pop o miłości, nie musi się to zmieniać w dojrzałym wieku. Celem tej kampanii jest przełamanie konwencji 

- opowiada Rankin, brytyjski fotograf modowy i portretowy,  który zasłynął także jako założyciel magazynu "Dazed and Confused". 

 

Pan Mirosław, zegarmistrz z ŻoliborzaStudenci pukają do drzwi rzemieślników. Zegarmistrz: Wszystkim nam tak bardzo pomagają

Więcej o: