McDonald's dołączył do grona amerykańskich firm, które wspierają rząd w nakłanianiu do przyjmowania szczepionek na COVID-19. Ich kampania pojawi się jeszcze w tym miesiącu m.in. billboardzie na Times Square. Billboard znajduje się tuż nad jedną z kultowych restauracji McDonald's w kraju, więc firma ma nadzieję, że nie przejdzie niezauważona. W lipcu natomiast wprowadzą nowe etykiety na swoich opakowaniach m.in. kubkach McCafe i naklejki, które będą zdobiły McDelivery i skierują klientów fast-foodu do witryny vacines.org, gdzie pojawiają się informacje, jak chronić się przed COVID-19 i jak znaleźć termin szczepienia.
Akcja "We can do it" oficjalnie rozpoczęła się w marcu i jest amerykańską publiczną kampanią edukacyjną, która obejmuje reklamy w telewizji, radiu, internecie i na platformach mediów społecznościowych. Genna Gent, przedstawicielka McDonald's, wiceprezes ds. Globalnej polityki publicznej i relacji z rządem, wyjaśniła, że zaangażowanie firmy w kampanię jest kolejnym krokiem, jaki podjęła sieć fast-foodów, aby wesprzeć społeczność podczas pandemii.
Wszyscy chcemy chronić siebie i swoich bliskich. Chcemy znów móc żyć razem w społeczeństwie. Sieć McDonald's jest podekscytowana, mogąc mieć swój wkład w działaniu na rzecz klientów poprzez dostarczanie im prostych informacji, które pomogą w zachowaniu bezpieczeństwa
- deklarowała Gent w oficjalnym oświadczeniu.
To wysiłek zespołowy - wszyscy jesteśmy w tym razem. Jesteśmy dumni, że przystępujemy do tego partnerstwa, aby dostarczać zaufanych, zweryfikowanych informacji o szczepionkach COVID-19 naszym klientom
- podkreślała.
McDonald's był jednym z pierwszych zwolenników szczepionki i już w lutym sieć fast foodów ogłosiła, że zapewni cztery godziny dodatkowo płatnego urlopu pracownikom, którzy się zaszczepią.