Biedronka organizuje akcję wspierającą walkę z ubóstwem menstruacyjnym. Kto może skorzystać?

Biedronka wychodzi z inicjatywą dla kobiet. Akcja "Razem rozpocznijmy okres zmian" to akcja sieci sklepów Biedronka, która ma na celu wsparcie walki z ubóstwem menstruacyjnym. Sklep rozda vouchery za zakup niektórych środków do higieny intymnej marki Femina. Voucher będzie można wykorzystać przy kolejnych zakupach w Biedronce lub przekazać Okresowej Koalicji i wesprzeć potrzebujące kobiety.

Ubóstwo menstruacyjne to temat, który wciąż traktujemy jako ciszę, przemilczenie lub problem, którego nie ma. Wiele osób uważa, że skoro się o nim nie mówi głośno, to on nie istnieje. Tymczasem spośród 1,9 mld osób menstruujących na świecie aż 500 mln nie ma warunków do tego, aby zadbać o higienę podczas okresu.

Niektóre kobiety co miesiąc stoją przed dylematem - kupić żywność czy podpaski? Higiena menstruacyjna ma fundamentalny wpływ na życie, a jej brak może skutkować poważnymi problemami zdrowotnymi. Biedronka postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. Akcja „Razem zacznijmy okres zmian" stała się nadzieją dla wielu kobiet.

Zobacz wideo W Afryce menstruacja to temat tabu, więc postanowiła działać

Biedronka rozpoczyna walkę z ubóstwem menstruacyjnym. Na czym polega akcja „Razem zacznijmy okres zmian"?

Nawet 39 proc. kobiet, które pochodzą z najmniej zamożnych rodzin w Polsce, każdego miesiąca musi zrezygnować z zakupu środków do higieny osobistej. Niestety, higiena menstruacyjna wydaje się być wciąż objęta kategorią tematu tabu. Nie mówimy o niej, nie myślimy, nie bierzemy odpowiedzialności.

Tymczasem miliony kobiet na całym świecie wylicza grosze, aby zapewnić sobie komfort podczas menstruacji. Brakuje nam jasnego, holistycznego podejścia do wsparcia w sprawach tak ważnych dla każdej z nas. Biedronka postawiła przed nami znak „STOP". Stop neutralności i obojętności. 20 maja rozpoczyna się akcja „Razem zacznijmy okres zmian". Na jakich zasadach bazuje?

Zasady są proste. Wystarczy, że kupicie w sklepach Biedronki wybrane produkty marki Femina, a otrzymacie voucher równy wydanej kwoty, który można przeznaczyć na kolejne zakupy lub oddać go na rzecz organizacji zrzeszonej w ramach jeden z inicjatyw Okresowej Koalicji. Jego ważność kończy się po siedmiu dniach od zakupów.

Akcja przewidziana jest jako działanie długofalowe. Od 1. dnia każdego miesiąca, osoby posiadające kartę "Moja Biedronka" mogą ponownie zakupić 3 sztuki produktów niezbędnych do higieny menstruacyjnej marki Femina, by jeszcze raz otrzymać voucher.

Dzięki voucherowi można zapłacić za wszystkie produkty dostępne w sklepach Biedronka z wyłączeniem alkoholu, papierosów, doładowań kart i produktów żywienia początkowego. Warunkiem otrzymania możliwości zapłacenia voucherem jest posiadanie karty Moja Biedronka. Jeśli któraś z nas chciałaby wesprzeć nim inne kobiety, należy zarejestrować go na stronie www.biedronka.pl/okres-zmian.

Biedronka wspiera Okresową Koalicję. "Skala działania pozwoli nam zadbać o potrzeby bardzo wielu kobiet i dziewcząt w całej Polsce"

Kulczyk Fundation przygotowało raport, z którego wynika, że nawet 39 proc. kobiet z najmniej zamożnych rodzin w Polsce, co miesiąc rezygnuje z zakupu środków niezbędnych podczas menstruacji. - Poprzez naszą akcję chcemy przyczynić się do tego, by każda kobieta w trakcie miesiączki mogła czuć się godnie i komfortowo - powiedziała noizz.pl Karolina Błońska-Szubstarska, starsza menadżerka ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Biedronka. - Ponad 80 proc. pracowników Biedronki oraz ok. 70 proc. naszych klientów stanowią kobiety. Zapraszamy również nasze klientki i klientów, by wspólnie z nami wsparli Okresową Koalicję, której skala działania pozwoli nam zadbać o potrzeby bardzo wielu kobiet i dziewcząt w całej Polsce - dodała menadżerka sieci. 

O akcji wspomniała również dyrektorka Działu Projektów Pomocowych w Kulczyk Fundation, Anna Frankowska: "Ogromnie się cieszymy, że Biedronka zdecydowała się na tak odważny krok i pokazała, jak ważny jest dostęp do środków higienicznych dla wszystkich osób menstruujących". Frankowska reprezentuje także Okresową Koalicję, czyli zrzeszenie organizacji, aktywistek i aktywistów zajmujących się temat miesiączki w Polsce.

Dyrektorka jednego z działów Kulczyk Fundation i reprezentantka Okresowej Koalicji, liczy na to, że współpraca z Biedronką przyczyni się zwiększenia świadomości na temat ubóstwa menstruacyjnego w Polsce. - Współpraca pozwoli nam pomóc szczególnie osobom przebywającym w szkołach, domach dziecka, domach samotnej matki, czy ośrodkach dla osób w kryzysie bezdomności - wspomniała Anna Frankowska.

Biedronka to pierwsza w Polsce sieć handlowa, która wspiera walkę z ubóstwem menstruacyjnym i dołączyła do akcji Okresowej Koalicji. W Irlandii na zbliżonych zasadach działa Lidl, który w każdym miesiącu rozdaje darmowe tampony i podpaski osobom posiadającym kartę lojalnościową sklepu. 

Więcej o: