Wpadka Gucci. Dom mody pod ostrzałem po najnowszej reklamie ze zwierzętami

O najnowszej kampanii domu mody Gucci jest głośno w mediach na całym świecie. Marka została skrytykowano za wykorzystanie w reklamie prawdziwych tygrysów.

Więcej ciekawych artykułów znajdziecie na Gazeta.pl

Zobacz wideo

Chiński rok tygrysa rozpoczął się 1 lutego 2022 roku. Dom mody Gucci z tej okazji przygotował specjalną kampanię promującą swoją najnowszą kolekcję "Gucci Tiger". Wzbudziła ona jednak spore kontrowersje. 

"To ogromny błąd"

Na planie reklamy wykorzystano prawdziwe tygrysy. Dzikie koty przechadzają się między modelami i modelkami. Jak zapewniają twórcy reklamy Gucci oraz przedstawiciele organizacji "American Humane", żaden z tygrysów nie ucierpiał w czasie prac. Ten argument nie przekonał jednak działaczy, którzy skrytykowali kampanię. 

- Wykorzystuje się tygrysy trzymane w niewoli tylko po to, by sprzedawać ubrania. To ogromny błąd - skomentowali przedstawiciele "World Animal Protection US".

W Stanach Zjednoczonych więcej tygrysów żyje w niewoli, niż pozostaje na wolności. Polowanie, niszczenie siedlisk oraz kryzys klimatyczny w połączeniu z popularnością hodowania ich w domach doprowadziły do wymierania tych zwierząt

- dodali przedstawiciele organizacji.

Gatunek znalazł się na krawędzi wymarcia

Warto wspomnieć, że według danych WWF na świecie żyje obecnie około 4 tys. tygrysów. Co istotne, w ostatnich latach ich populacja spadła aż o 95 procent. Jeszcze 120 lat temu Azję zamieszkiwało ok. 100 000 tygrysów, czyli ponad 25 razy więcej niż obecnie.

- Sytuacja tego majestatycznego zwierzęcia przez lata ulegała drastycznemu pogorszeniu. W wyniku nieodpowiedzialnej, rabunkowej gospodarki człowieka, liczba tygrysów żyjących na wolności spadła o ponad 95 proc., a gatunek znalazł się na krawędzi wymarcia. Wiele lokalnych populacji tego pięknego kota na zawsze zniknęło z powierzchni Ziemi. W krytycznym momencie (w 2010 r.) liczba tygrysów spadła do zaledwie 3 200 osobników - dowiadujemy się ze strony WWF. 

 
 

Może cię także zainteresować:

Więcej o: