Więcej ciekawych artykułów znajdziecie na Gazeta.pl
Chiński rok tygrysa rozpoczął się 1 lutego 2022 roku. Dom mody Gucci z tej okazji przygotował specjalną kampanię promującą swoją najnowszą kolekcję "Gucci Tiger". Wzbudziła ona jednak spore kontrowersje.
Na planie reklamy wykorzystano prawdziwe tygrysy. Dzikie koty przechadzają się między modelami i modelkami. Jak zapewniają twórcy reklamy Gucci oraz przedstawiciele organizacji "American Humane", żaden z tygrysów nie ucierpiał w czasie prac. Ten argument nie przekonał jednak działaczy, którzy skrytykowali kampanię.
- Wykorzystuje się tygrysy trzymane w niewoli tylko po to, by sprzedawać ubrania. To ogromny błąd - skomentowali przedstawiciele "World Animal Protection US".
W Stanach Zjednoczonych więcej tygrysów żyje w niewoli, niż pozostaje na wolności. Polowanie, niszczenie siedlisk oraz kryzys klimatyczny w połączeniu z popularnością hodowania ich w domach doprowadziły do wymierania tych zwierząt
- dodali przedstawiciele organizacji.
Warto wspomnieć, że według danych WWF na świecie żyje obecnie około 4 tys. tygrysów. Co istotne, w ostatnich latach ich populacja spadła aż o 95 procent. Jeszcze 120 lat temu Azję zamieszkiwało ok. 100 000 tygrysów, czyli ponad 25 razy więcej niż obecnie.
- Sytuacja tego majestatycznego zwierzęcia przez lata ulegała drastycznemu pogorszeniu. W wyniku nieodpowiedzialnej, rabunkowej gospodarki człowieka, liczba tygrysów żyjących na wolności spadła o ponad 95 proc., a gatunek znalazł się na krawędzi wymarcia. Wiele lokalnych populacji tego pięknego kota na zawsze zniknęło z powierzchni Ziemi. W krytycznym momencie (w 2010 r.) liczba tygrysów spadła do zaledwie 3 200 osobników - dowiadujemy się ze strony WWF.
Może cię także zainteresować: