Nie mogła wchodzić po schodach, więc wzięła się za siebie. 75-latka robi furorę w sieci

Jeszcze pięć lat temu jej forma oraz stan zdrowia były dalekie od tego, co jest teraz. 70-letnia wówcza Joan MacDonald cierpiała na nadciśnienie, artretyzm i miała problemy ze zwykłym chodzeniem po schodach. Wzięła się za siebie, przeszła metamorfozę i dziś na Instagramie śledzą ją miliony. - Córka dała mi ultimatum, żebym zrobiła coś z moim życiem. Pomyślałam, że teraz albo nigdy - przyznaje.

Więcej podobnych tematów znajdziesz na Gazeta.pl

Zobacz wideo Czy na vlogowaniu można zarobić? Tak, ale pamiętaj o kilku rzeczach

Metamorfoza Joan MacDonald rozpoczęła się pięć lat temu, kiedy to kobieta zmagała się z ciągłym zmęczeniem, bolesnym artretyzmem i ma trudnością z chodzeniem po schodach. Usłyszała wtedy również od lekarza, że ma nadciśnienie i będzie musiała ponownie zwiększyć dawkę leków. W tym czasie odwiedziła ją jej córka, Michelle MacDonald, trenerka fitness, która rzuciła jej wyzwanie i zachęciła, by zadbała o swoje zdrowie oraz kondycję fizyczną.

Spektakularna metamorfoza 50-letniej panny młodej50-latka przeszła metamorfozę przed ślubem. Internauci: "Jaka różnica!"

Kiedy Michelle dała mi ultimatum, żebym zrobiła coś z moim życiem, pomyślałam, że teraz albo nigdy

- przyznaje 75-latka.

Tuż przed 71. urodzinami przeszła na dietę i zaczęła ćwiczyć

W styczniu 2017 roku, zaledwie kilka tygodni przed swoimi 71. urodzinami, Joan MacDonald poleciała z Kanady do Tulum w Meksyku, gdzie mieszka jej córka i wraz z mężem prowadzi siłownię. Zaczęła przestrzegać diety, którą ułożyła dla niej córkę i stawiała pierwsze kroki na siłowni. 

Na początku było ciężko

- powiedziała Michelle MacDonald, córka Joan.

 

Jednak według niej mama nie straciła motywacji, gdyż szybko zaczęła czuć się lepiej. Po pierwszym miesiącu diety praz ćwiczeń ważyła mniej o 4,5 kg, a w ciągu zaledwie kilku miesięcy była w stanie zredukować przyjmowane leki o połowę. Po powrocie do swojego domu w Kanadzie, Joan MacDonald kontynuowała treningi i pilnowała zdrowego żywienia. Łącznie schudła ponad 27 kg i cały czas utrzymuje taką formę. Mogła odstawić także leki na nadciśnienie, wysoki poziom cholesterolu i refluks żołądkowy.

Chodzę na siłownię pięć dni w tygodniu. Dwa z nich skoncentrowane są na treningach cardio. Podoba mi się ta rutyna, ponieważ daje ci coś, na co możesz czekać

- przyznaje.

Aleksandra Studzińska schudła 62,5 kg bez efektu jojo, Dzień Dobry TVNSchudła 62,5 kg bez ćwiczeń i restrykcyjnej diety. Jak to zrobiła?

Za namową córki zaczęła prowadzić profil na Instagramie, by dokumentować swoje postępy. Dziś ma 75-lat, ponad 1,5 mln obserwatorek oraz obserwatorów i robi w sieci furorę, motywując innych.

 

Sekret świetnej formy Joan MacDonald. Oto 5 wskazówek od 75-latki

  1. Pomyśl o swoim śnie. - Żyjemy w kulturze, w której sen nie jest priorytetem. Ale jest tak wiele badań, które pokazują, że kiedy nie dostarczasz sobie ośmiu godzin wysokiej jakości snu, ma to naprawdę negatywny wpływ na twoje ciało - zaznacza.
  2. Pij dużo wody i spożywaj białko do każdego posiłku. Zaleca spożywanie pięciu regularnych posiłków w ciągu dnia i włączanie białka do każdego z nich.
  3.  Bądź aktywny. Zacznij od spaceru i dąż do 10 000 kroków dziennie. Gdy będziesz gotowa, dodaj 45 minut treningu siłowego kilka razy w tygodniu.
  4. Skoncentruj się na pozytywnym nastawieniu. - Nastawienie jest czymś, czego wciąż się uczę i wiem, że jest to bardzo silny czynnik we wszystkim - mówi.
  5. Dokumentuj swoje postępy. Zrób sobie zdjęcie w dniu rozpoczęcia podróży i dalej dokumentuj swoje postępy. - Zrób zdjęcie startowe i rób zdjęcia co tydzień. Możesz nie odczuwać zmian, ale je zobaczysz - zapewnia.

Źródło: abcnews.go.com

Więcej o: