Jak rzucić palenie krok po kroku? Te niezawodne metody pomogą ci skończyć z nałogiem raz na zawsze

Jeśli od lat zastanawiasz się jak rzucić palenie i myślisz, że wszystko stoi ci na przeszkodzie - prawdopodobnie jesteś w błędzie. Są sposoby, które pomogą ci szybko wyjść z nałogu. Z pozoru mogą wydawać się banalne, ale działają! Podpowiadamy, jak to zrobić.

Nałogi, choć niektóre z pozoru nie groźne mogą być źródłem poważnych chorób. Papierosy to jedno z najbardziej popularnych przyzwyczajeń, które towarzyszy wielu ludziom na całym świecie. Jeśli nałóg jest "pielęgnowany" przez lata - tym trudniej go rzucić. Wiele osób zrezygnowało z palenia kilka lat temu, kiedy smakowe papierosy zniknęły z obiegu. Jeśli nadal nie wiesz jak rzucić palenie - mamy na to sposób. Jest lepszy od patrzenia na ponure etykiety papierosowych paczek.

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Udawał ratownika medycznego i przewoził białoruskie papierosy. Miał dwie karetki

Dlaczego papierosy są szkodliwe i dlaczego warto rzucić palenie?

Osoby palące (nawet biernie) są narażone dużo bardziej od nie palących przede wszystkim na choroby układu oddechowego – rozedmę płuc, przewlekłe zapalenie oskrzeli, raka płuc, raka języka, raka wargi, raka jamy ustnej, raka krtani, raka tchawicy, przewlekłą obturacyjną chorobę płuc, astmę oskrzelową, gruźlicę. 

Jak rzucić palenie krok po kroku? Przede wszystkim - bądź pewny/pewna swojej decyzji!

Jeśli do rzucenia palenia namawiają cię rodzice, dziadkowie, czy druga połówka, a nawet dzieci - to może nie wystarczyć. Pomimo ogromnej miłości dla bliskich, osoba uzależniona może nie odczuwać odpowiedniej motywacji. Dopingowanie bliskich osób w rzuceniu palenia może sprawić, że będziesz odczuwać presję. To musi być twoja świadoma decyzja, dlatego warto postawić w tym kierunku pierwsze kroki samodzielnie.

Jak rzucić palenie krok po kroku? Są dwie metody

Istnieją co najmniej dwie metody rzucenia palenia. Trudniejsza, oraz oczywiście - łatwiejsza. Trudniejszą jest rzucanie palenia, kiedy w torbie, czy plecaku masz ze sobą paczkę papierosów przez cały czas. Dzięki temu może ci być trudniej nie zapalić, ale z drugiej strony będziesz odczuwać spokój, że papierosy masz stale przy sobie i widok papierosów w kiosku, czy u ludzi na ulicy nie będzie wywoływał w tobie chęci kupienia paczki, nawet jeśli masz zamiar kupić ją "na wszelki wypadek".

Zdecyduj, czy wolisz mieć ją przy sobie czy nie i poznaj zasadę kilku kroków.

  • podejmij decyzję o zakończeniu palenia tytoni
  • określ kiedy najchętniej sięgasz po papierosa (impreza, stres, praca)
  • zaopatrz się w "zapasy" (gumy do żucia, owoce, zdrowe przekąski)
  • określ czas, kiedy chciałbyś definitywnie rzucić palenie (realny - nie musisz tego robić już jutro)
  • poinformuj najbliższych o swoich planach rzucenia palenia (będą cię wspierać na twoich zasadach)
  • usuń wszystkie rzeczy wiążące się z paleniem tytoniu (popielniczki, zapalniczki - jeśli tak zdecydujesz).

Plan powinien zadziałać jeszcze skuteczniej, jeśli postanowisz odznaczać na kartce dni bez papierosa. Zobacz ile już wytrzymałeś/aś! Możesz być dumnym, niepalącym i wolnym człowiekiem.

Kobieta.gazeta.pl jest dla Was i to dla Was cały czas piszemy na różne tematy. Nie oznacza to jednak, że Ukraina schodzi na dalszy plan. To cały czas bieżąca i bardzo istotna kwestia. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie tutaj: wiadomości.gazeta.pl, kobieta.gazeta.pl/ukraina

Więcej o: