Dieta na płaski brzuch. Te proste zasady pomogą ci skutecznie pozbyć się oponki

Chciałabyś zastosować dietę na płaski brzuch? Jeżeli jesteś zdania, że znajdują się tam zbędne kilogramy, musisz pamiętać, że ich zrzucenie przyniesie nie tylko skutki wizualne, ale także odsunie od nas niemałe dolegliwości zdrowotne. Otyłość na brzuchu stwarza poważne ryzyko dla zdrowia, narażając nas między innymi na choroby układu sercowo-naczyniowego. Znamy proste zasady, które pomogą ci skutecznie pozbyć się oponki.

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Jednym z najważniejszych zaleceń, jakie powinniśmy zrealizować podczas dążenia do płaskiego brzucha, jest odpowiednio zbilansowana dieta. Dlatego że tylko ona i aktywność fizyczna a przede wszystkim deficyt kaloryczny jest kluczem do zdrowszej i szczuplejszej sylwetki. Dziś wyjaśnimy, jakie produkty warto włączyć do swojej diety i z jakich zrezygnować, aby osiągnąć upragniony efekt.

Zobacz wideo Anka Dziedzic pokazała proste ćwiczenia na płaski brzuch

Patricia KazadiSukienka wieczorowa Kazadi podkreśla jej figurę. Podobne w HM i ASOS

Dieta na płaski brzuch: czego nie powinno się jeść?

Produkty, których zdecydowanie powinniśmy unikać w diecie na płaski brzuch to:

  • białe pieczywo: w tym białe bułki, pszenny chleb, chleb tostowy i drożdżówki
  • tłuszcze nasycone: zawarte są w maśle, serach, tłustym mleku i mięsie, a także makaronach, chipsach, ciastach
  • alkohol
  • napoje gazowane
  • napoje słodzone: także słodzone soki owocowe
  • biały ryż 
  • słodycze i cukier
  • smażone potrawy

Jaki obiad na płaski brzuch?

Podstawę twojego jadłospisu obiadowego, ale nie tylko powinny stanowić warzywa w postaci surowej, gotowanej na parze lub pieczonej. Do tego chude mięso i produkty bogate w błonnik. Z owoców wybieraj te mniej słodkie jak np. maliny, truskawki, jabłka i cytrusy. Warzywa oraz owoce zawierają pektyny i miękki błonnik, które pomogą oczyścić układ pokarmowy. Sięgaj też po otręby i płatki. Już ich niewielkie ilości dają uczucie sytości i poprawiają przemianę materii. Ponadto stawiaj na: razowe, ciemne pieczywo, wysokobiałkowe produkty, ryby, chudy nabiał, rośliny strączkowe typu soja, ciecierzyca, fasola.

Katarzyna SkrzyneckaSukienka wieczorowa Skrzyneckiej podkreśla jej kształty i wyszczupla

Co jeść wieczorem na płaski brzuch? Ważne, aby posiłek był lekkostrawny

Należy pamiętać o jednej istotnej kwestii podczas dążenia do idealnej sylwetki. W godzinach przed snem należy unikać produktów ciężkostrawnych. Doskonałym pomysłem na wieczorny posiłek będzie jarmuż, szpinak oraz kapusta pekińska. Dla poprawy ich strawności można również przygotować je na parze. W taki sposób zachowają większość swoich właściwości, a co więcej ułatwią zasypianie. Dodatkowo warto włączyć do swojej diety:

  • Oliwę z oliwek
  • Napar z mięty
  • Algi kelp
  • Szparagi
  • Pomidory
  • Arbuza
  • Ogórki

Kobieta.gazeta.pl jest dla Was i to dla Was cały czas piszemy na różne tematy. Nie oznacza to jednak, że Ukraina schodzi na dalszy plan. To cały czas bieżąca i bardzo istotna kwestia. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie tutaj: wiadomości.gazeta.pl, kobieta.gazeta.pl/ukraina

Jak pomóc Ukrainie? Gazeta.pl łączy siły z PCPMGazeta.pl łączy siły z PCPM, by wspierać Ukrainę. Sprawdź, jak możesz pomóc

Więcej o: