Na ten trik łapiemy się wszyscy. Też kupujesz pomarańcze w siatce?

Lubisz pomarańcze? Często wyciskasz sok? My też! I często też łapaliśmy się na banalny trik marketingowy, który z dużym powodzeniem od lat stosują sieci handlowe. Choć można go spotkać także u mniejszych sprzedawców, głównie nacinamy się na ten sposób w supermarketach.

Więcej podobnych tematów znajdziesz na Gazeta.pl 

Pomarańcze w czerwonej siatce

Słodkie, pomarańczowe, soczyste. Takich pomarańczy się spodziewamy i takie – naszym zdaniem kupujemy. Wszystko za sprawą banalnego triku marketingowego.

Sprzedawcy pakują pomarańcze w charakterystyczne czerwone siatki. Na pewno je kojarzycie. Cieniutkie sznureczki z plastiku oplatają owoce. Wszystko dlatego, że producenci doskonale wiedzą, jak działa nasz mózg.

Zobacz wideo Lubisz pomarańcze? To świetnie! Sprawdź, jak możesz wykorzystać ich skórkę

Dlaczego pomarańcze są pakowane w czerwone siatki?

Dobrze wiedzieć, że różne bodźce zmysłowe są przez nas konkretnie postrzegane. Bardzo duże znaczenie mają dla naszego mózgu kolory. To one budzą pozytywne lub negatywne skojarzenia. I właśnie dlatego pomarańcze znajdują się w cieniutkich czerwonych siatkach.

Dzięki takiemu prostemu zabiegowi wydaje nam się, że owoce mają znacznie intensywniejszy kolor niż mają w rzeczywistości. A co za tym idzie, nasz mózg odbiera to jako sygnał, że te konkretne owoce są słodsze, mają lepszy smak. Efekt? To właśnie pomarańcze w siatce lądują w naszym koszyku.

O tym banalnym sposobie marketingowców opowiedziano w filmiku, który pojawił się na YouTubie na kanale Jasna Strona. Autorzy zwrócili uwagę też na to, że cytryny, który również pakuje się w siatki, są wkładane do siatek w kolorze zielonym. Wszystko po to, aby podbić kolor owoców.

Inne sposoby marketingowców

Kolorowe siatki na owoce to niestety nie jest jedyny sposób, aby wprowadzić nas w błąd. Spotykamy się z trikami marketingowymi na każdym kroku. Przykład? Droższe produkty są układane na półkach na wysokości naszych oczu, a tańsze na samym dole.

Więcej o: