Przez wiele lat aniołki Victoria's Secret kojarzyły się z ideałem kobiecego piękna. Modelki, które brały udział w słynnych pokazach marki, musiały być przygotowane na wiele wyrzeczeń. Adriana Lima w jednym z wywiadów zdradziła, że na 9 dni przed tymi wydarzeniami odstawiała wszystkie pokarmy w postaci stałej. Natomiast przed rozpoczęciem show nie piła nic przez 12 godzin. Do tego dochodziły liczne treningi.
Jednak w ostatnich latach coraz częściej krytykuje się toksyczne ideały piękna, które od lat były utrwalane m.in. przez świat mody i media. Sama marka Victoria's Secret w ubiegłym roku zrezygnowała z organizacji swoich słynnych pokazów, a także zerwała współpracę z aniołkami. - "Patriarchalny i seksistowski" oraz "odwołujący się do tego, czego pragną mężczyźni" - tak o dotychczasowym wizerunku firmy wypowiedziała się Megan Rapinoe, piłkarka i aktywistka LGBT+, która została jedną z siedmiu nowych ambasadorek marki.
Mimo tych zmian, marka wielu osobom (także tym z najmłodszych pokoleń) nadal kojarzy się z nieosiągalnymi kanonami piękna. Przekonała się o tym niedawno Jax, autorka tekstów i piosenkarka. Kobieta opiekowała się dziewczynką o imieniu Chelsea. Jej podopieczna bardzo przejmowała się tym, że źle wygląda w kostiumie kąpielowym Victoria's Secret. Ta rozmowa zainspirowała Jax do napisania piosenki na temat marki i jej wpływu na kobiety.
Jax na jednym z nagrań wytłumaczyła Chelsea, że to nie jej ciało jest złe, a wyśrubowane kanony piękna, które przez lata tworzyła między innymi wspomniana marka. Zdradziła także, że od 12. roku życia zmagała się z zaburzeniami odżywiania, gdyż nie akceptowała swojego wyglądu. I jak śpiewa w swojej piosence, żałuje, że gdy była nastolatką, nikt nie powiedział jej, że wszystkie ciała nie są takie same. Wspomina także, że za marką stoi mężczyzna, który zbił na niej fortunę.
Nagranie szybko stało się viralem na TikToku, a inni użytkownicy zaczęli nagrywać własne wersje przeboju. Jax natomiast stworzyła teledysk, na którym organizuje flash mob pod jednym z butików marki. W ciągu dwóch dni obejrzało go już ponad 13 milionów użytkowników platformy.
Wasze historie i opinie są dla nas ważne. Czekamy na Wasze listy i komentarze. Piszcie do nas na adres: kobieta@agora.pl lub edziecko@agora.pl. Najciekawsze listy opublikujemy.