To oficjalne! Nadchodzą ważne zmiany w legitymacji emeryta. Wiemy, od kiedy zaczną obowiązywać

Osoby, które posiadają legitymację emeryta, mogą liczyć na wiele ulg i zniżek. W tych dokumentach dla seniorów szykują się jednak zmiany. Kiedy zaczną obowiązywać? Jest już znana oficjalna data.

Legitymacja emeryta to dokument wyglądem przypominający dowód osobisty, dzięki któremu najstarsi obywatele mogą skorzystać z różnego rodzaju zniżek. Jej posiadacze powinni jednak wiedzieć o nadchodzących zmianach. Już za kilka miesięcy legitymacja będzie bowiem wydawana także w innej formie. 

Natasza Urbańska Natasza Urbańska odsłania plecy w sukni. "Wyglądasz jak nastolatka"

Zobacz wideo Co oznaczają zmiany w PIT-0 dla seniora? Ekspert wyjaśnia

Legitymacja emeryta i rencisty. Jakie zniżki na nią przysługują? 

Seniorzy z przyznanym prawem do emerytury, renty lub nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego mogą ubiegać się o legitymację z ZUS, uprawniającą do dodatkowych zniżek. Co można dzięki niej zyskać? 

  • Odliczenie kosztów (powyżej 100 zł) zakupu przepisanych przez lekarza leków od podatku, 
  • Zniżki na leki, 
  • Zwolnienie z części opłat podczas rehabilitacji, 
  • Zniżki i ulgi w ośrodkach uzdrowiskowych i placówkach kultury, 
  • Zniżki w komunikacji miejskiej. 

Zmiany w legitymacji emeryta 2023. Co trzeba wiedzieć? 

Obecnie legitymacja jest wydawana w formie plastikowej karty. Od 1 stycznia 2023 będzie można ją otrzymać również w formie elektronicznej, korzystając z aplikacji mobilnej mObywatel. Będzie trzeba jedynie dodać do wirtualnego portfela dokument mLegitymacja.

200 zł do emerytury, wypłacane co miesiąc? To możliwe! Złóż wniosek teraz a zyskasz dodatkowo 1800 zł Dodatek do emerytury po 65. roku życia można otrzymywać co miesiąc!

Seniorzy nie muszą mieć jej obowiązkowo. Ma być to ułatwienie dla osób, które korzystają na co dzień z elektronicznych rozwiązań. Wydane dokumenty w formie plastikowej zachowają swoją ważność

Elektroniczna legitymacja emeryta. Wniosek trzeba będzie złożyć w ZUS

Seniorzy, którzy będą chcieli skorzystać z tego rozwiązania, muszą udać się do ZUS i złożyć wniosek o wydanie e-dokumentu. Nowa legitymacja w formie elektronicznej będzie wydawana bezpłatnie. Wniosek w imieniu emeryta będzie mógł złożyć także przedstawiciel ustawowy lub pełnomocnik.

Więcej o: