Ci seniorzy mogą otrzymać co miesiąc 200 zł do emerytury. Wniosku o dożywotni dodatek nie złożą w ZUS

Jak otrzymać 200 zł do emerytury? Na taki dodatek mogą niestety liczyć tylko wybrani seniorzy. Niezbędne jest bowiem spełnienie kilku warunków oraz złożenie wniosku. Formularzy nie przyjmuje jednak ZUS.

W dobie szalejącej inflacji każdy grosz jest na wagę złota. Część seniorów może ubiegać się o dożywotnie wsparcie finansowe w wysokości 200 zł miesięcznie. Dotyczy to jednak wybranych grup, które spełnią odpowiednie warunki. 

Paulina Sykut-JeżynaPaulina Sykut-Jeżyna postawiła na frędzle i zachwyciła jesiennym ubiorem

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Girzyński: Myślę, że wyborcy czekają na emeryturę Tuska i Kaczyńskiego

Kto może otrzymać 200 zł do emerytury? Dodatkowe pieniądze dla wybranych

Dodatek został stworzony z myślą o seniorach, którzy służyli w Ochotniczej Straży Pożarnej, Górskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym lub Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym. Nie są to natomiast jedyne warunki. Trzeba bowiem również wykazać odpowiednio długi okres czynnej służby w działaniach ratowniczych (20 lat w przypadku kobiet i 25 lat mężczyzn), a także udział w akcjach ratowniczych przynajmniej raz w roku. 

Gdzie złożyć wniosek o dodatek do emerytury? Środków nie wypłaca ZUS

Osoby, które spełniają powyższe warunki powinny zgłosić się z wnioskiem nie do ZUS, a powiatowego lub miejskiego komendanta Straży Pożarnej. Po pozytywnym rozpatrzeniu pieniądze będzie wypłacał zaś Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. 

Dodatek do emerytury po 65. roku życia. Jak otrzymać 200 zł co miesiąc?Dodatek do emerytury po 65. roku życia. Jak otrzymać 200 zł co miesiąc?

Niektórzy mogą potrzebować świadków. Dopiero wtedy będzie wypłacane 200 zł co miesiąc 

Jeśli Państwowa Straż Pożarna dysponuje danymi, które potwierdzają bezpośredni udział osoby wnioskującej w działaniach ratowniczych, decyzja zostanie wydana na podstawie wniosku. Natomiast w pozostałych sytuacjach należy:

  1. Wypełnić wniosek z klauzulą RODO,
  2. Znaleźć trzech świadków, którzy wypełnią oświadczenia potwierdzające udział wnioskującego w akcjach ratowniczych, przy czym jeden z nich musi być osobą, która pełniła funkcję publiczną lub była zatrudniona w urzędzie obsługującym organ administracji samorządowej,
  3. Udać się do urzędu gminy w celu potwierdzenia wiarygodności oświadczeń świadków,
  4. Wraz z wnioskiem oraz oryginałami oświadczeń udać się do powiatowego lub miejskiego komendanta Staży Pożarnej. 
Więcej o: