Ci seniorzy mogą otrzymać co miesiąc 200 zł do emerytury. Wniosku o dożywotni dodatek nie złożą w ZUS

Jak otrzymać 200 zł do emerytury? Na taki dodatek mogą niestety liczyć tylko wybrani seniorzy. Niezbędne jest bowiem spełnienie kilku warunków oraz złożenie wniosku. Formularzy nie przyjmuje jednak ZUS.

W dobie szalejącej inflacji każdy grosz jest na wagę złota. Część seniorów może ubiegać się o dożywotnie wsparcie finansowe w wysokości 200 zł miesięcznie. Dotyczy to jednak wybranych grup, które spełnią odpowiednie warunki. 

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Girzyński: Myślę, że wyborcy czekają na emeryturę Tuska i Kaczyńskiego

Kto może otrzymać 200 zł do emerytury? Dodatkowe pieniądze dla wybranych

Dodatek został stworzony z myślą o seniorach, którzy służyli w Ochotniczej Straży Pożarnej, Górskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym lub Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym. Nie są to natomiast jedyne warunki. Trzeba bowiem również wykazać odpowiednio długi okres czynnej służby w działaniach ratowniczych (20 lat w przypadku kobiet i 25 lat mężczyzn), a także udział w akcjach ratowniczych przynajmniej raz w roku. 

Gdzie złożyć wniosek o dodatek do emerytury? Środków nie wypłaca ZUS

Osoby, które spełniają powyższe warunki powinny zgłosić się z wnioskiem nie do ZUS, a powiatowego lub miejskiego komendanta Straży Pożarnej. Po pozytywnym rozpatrzeniu pieniądze będzie wypłacał zaś Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. 

Niektórzy mogą potrzebować świadków. Dopiero wtedy będzie wypłacane 200 zł co miesiąc 

Jeśli Państwowa Straż Pożarna dysponuje danymi, które potwierdzają bezpośredni udział osoby wnioskującej w działaniach ratowniczych, decyzja zostanie wydana na podstawie wniosku. Natomiast w pozostałych sytuacjach należy:

  1. Wypełnić wniosek z klauzulą RODO,
  2. Znaleźć trzech świadków, którzy wypełnią oświadczenia potwierdzające udział wnioskującego w akcjach ratowniczych, przy czym jeden z nich musi być osobą, która pełniła funkcję publiczną lub była zatrudniona w urzędzie obsługującym organ administracji samorządowej,
  3. Udać się do urzędu gminy w celu potwierdzenia wiarygodności oświadczeń świadków,
  4. Wraz z wnioskiem oraz oryginałami oświadczeń udać się do powiatowego lub miejskiego komendanta Staży Pożarnej. 
Więcej o: