Dodatkowe 200 zł do emerytury wypłacane dożywotnio to stosunkowo nowe świadczenie, które zaczęło obowiązywać dopiero w tym roku. Niestety, przysługuje tylko określonej grupie seniorów. Kto może je otrzymać i gdzie należy złożyć wniosek?
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Dodatkowe 200 zł do emerytury może otrzymać tylko określona grupa seniorów. Mowa o tych, którzy służyli w Ochotniczej Straży Pożarnej, Górskich Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym lub Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym. Jednak to nie wszystko, gdyż muszą spełnić jeszcze trzy warunki. Jak podaje gov.pl, aby otrzymać dodatkowe świadczenie, należy:
Jeśli Państwowa Straż Pożarna posiada dane, które potwierdzają udział osoby wnioskującej w działaniach ratowniczych, to do wydania decyzji potrzebny jest tylko wniosek. Co w przypadku, kiedy nie ma takich informacji? Wnioskujący powinien znaleźć trzech świadków (jeden z nich musi być osobą zaufania publicznego w okresie przez siebie poświadczanym), którzy potwierdzą, że brał udział w akcjach ratowniczych, a następnie przekazać oświadczenia wraz z wnioskiem do weryfikacji w urzędzie gminy. Po pozytywnym zweryfikowaniu, z gotowymi dokumentami należy zgłosić się do Komendanta Straży Pożarnej, który wyda decyzję o przyznaniu lub odmowie świadczenia i przekaże wniosek Zakładowi Emerytalno-Rentowemu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. To właśnie ta jednostka zajmuje się jego wypłatą.