Inflacja wciąż się zmienia i nie wiadomo, czy niedługo produkty w sklepach znowu nie będą droższe. W trudnym czasie, gdy niektórzy emeryci są zmuszeni do dokonania wyboru, czy kupić leki, czy jedzenie, warto sprawdzać, czy nie przysługuje dodatek do emerytury, który byłby wsparciem domowego budżetu. Okazuje się, że niektórzy seniorzy mogą się ubiegać o dodatkowe 200 zł, o ile spełnią pewne warunki. Sprawdź, gdzie należy złożyć odpowiednie dokumenty.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Dodatkowe 200 zł do emerytury przysługuje po spełnieniu odpowiednich warunków. O świadczenie mogą wnioskować emeryci, którzy służyli w Ochotniczej Straży Pożarnej, Górskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym lub Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym. Dodatek uregulowany jest Ustawą z dnia 17 grudnia 2021 roku o ochotniczych strażach pożarnych. Informacje opublikowane na stronie Gov.pl wskazują, że należy też spełnić trzy warunki:
Pieniądze nie są wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ale przez Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Rozpatrzeniem dokumentów zajmuje się jednak Komenda Powiatowa lub Miejska Państwowej Straży Pożarnej i to ona wydaje decyzje o przyznaniu, lub o odmowie przyznania dodatku. Warto pamiętać, że od decyzji przysługuje odwołanie w trybie przewidzianym przez kodeks postępowania administracyjnego.