Bill Gates urodził się w 1955 roku. W wieku 20 lat założył wraz z Paulem Allenem firmę Microsoft. Obecnie jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Przedsiębiorca jest także autorem trzech książek. Jedną z nich jest "Biznes szybki j@k myśl", która ukazała się na rynku w 1999 roku. Z perspektywy czasu okazuje się, że zawarte w niej przewidywania i prognozy Gatesa dotyczące roli internetu i urządzeń mobilnych się sprawdziły. Oto kilka z nich.
W swojej książce Bill Gates prognozował, że ludzie na co dzień będą mieli przy sobie urządzenia, dzięki którym z dowolnego miejsca na świecie będą mogli nie tylko być w kontakcie z innymi, ale także pracować, monitorować wiadomości czy śledzić notowania na giełdzie. Ponadto napisał również, że "ludzie będą płacić swoje rachunki, załatwiać wszystkie sprawy finansowe oraz kontaktować się ze swoimi lekarzami przez internet".
Rzeczywiście obecnie wiele osób nie wyobraża sobie codzienności bez dostępu to internetu i posiadania przy sobie telefonu komórkowego. Daje nam to nieograniczone możliwości wyszukiwania dowolnych informacji, które w danej chwili są nam potrzebne. Coraz więcej osób decyduje się również na aplikacje bankowe, które pozwalają dokonywać natychmiastowych płatności. Pandemia koronawirusa sprawiła także, że dostęp do lekarzy stał się łatwiejszy, dzięki teleporadom i konsultacjom online.
Gates w swojej książce opisał także "prywatne strony internetowe", które umożliwią rozmowy z rodziną i znajomymi, a także wspólne planowanie wydarzeń. Była to kolejna trafna prognoza. Media społecznościowe na czele z Facebookiem, Instagramem, ale też What'sApp'em czy TikTokiem sprawiły, że nie tylko możemy mieć stały kontakt z osobami z dowolnego miejsca na świecie, ale też publikować naszą aktywność, umieszczać zdjęcia, czy tworzyć wydarzenia. Dla wielu osób platformy te stały się również źródłem zarobku.
Warto wspomnieć również, że w książce Gates poruszył temat automatycznych ofert reklamowych. Stwierdził wówczas, że będzie stosowane specjalne oprogramowanie, które na podstawie naszych zakupów, będzie dostosowywało do naszych preferencji wyświetlane reklamy.