Ambitna Collette tuż po ukończeniu studiów niemal od razu zaczęła szukać pracy. Miała dobre wykształcenie, dyplom wyższej uczelni, myślała więc, że nie będzie z tym żadnych problemów. Niestety, pracodawcy nie byli zainteresowani, a niektórzy wprost stwierdzali, że 26-latka z zespołem Downa "nie pasuje do ich przedsiębiorstwa". Po dwóch latach dziewczyna zrezygnowała z szukania nudnej pracy i postanowiła sama założyć firmę. O pomoc poprosiła mamę, która miała doświadczenie w prowadzeniu biznesu.
Więcej podobnych historii przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
W liceum Collette brała udział w lekcjach gotowania. Szybko odkryła w sobie pasję do wypieków. Jeszcze przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu własnego biznesu sama opracowała przepis na ciastka z czekoladą i cynamonem. – Ciastka były tak dobre, że powtarzaliśmy: Zacznij je sprzedawać – wspominała w 2017 roku matka Collette, Rosemary, w rozmowie z Boston Globe. Dziewczyna wzięła sobie te uwagi do serca i postanowiła profesjonalnie zająć się sprzedażą ciastek.
Collette Divitto firmę założyła w 2015 roku. Pomogła jej mama i siostra. Tak powstała marka Collettey’s Cookies. Na początku Collette sama piekła ciastka w przestrzeni udostępnionej przez jedną z cukierni w Bostonie. Biznes szybko zaczął prosperować. Dziś sprzedaż przekracza pół miliona ciasteczek, a firma zatrudnia 15 osób. Collette jest też popularna w mediach społecznościowych. To również dzięki aktywności w sieci i sprzedaży słodkości przez internet może być nazywana milionerką.
Collette nie zajmuje się jednak wyłącznie wypiekami. Założyła organizację non-profit, która pomaga niepełnosprawnym w szukaniu pracy. – 85 proc. osób niepełnosprawnych jest bezrobotnych i nie może znaleźć pracy. Dobrze to znam, bo sama byłam jedną z nich – przyznała w rozmowie z People.
Czy kiedykolwiek znudzi mi się pieczenie ciastek? Prawdopodobnie nie. Wierzę, że jedzenie łączy ludzi niczym magiczny klej. To powód, dla którego robię to, co robię: chcę widzieć uśmiechy na ludzkich twarzach
– napisała Collette w opisie do jednego z opublikowanych postów na Instagramie.