Sieć Lidl wprowadziła do swojej ofert słodycze wielkanocne, wśród których możemy znaleźć zajączki, kurczaki, baranki oraz jajka z czekolady. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pośród nich możemy znaleźć także czekoladowego jednorożca z różowo-białą grzywą. Wyrób pojawił się w gazetce z opisem, że jest "idealny do koszyczka". Co na ten temat sądzi ksiądz?
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Zgodnie ze świąteczną tradycją w Wielką Sobotę wierzący wybierają się do kościoła wraz z koszyczkiem, by poświęcić wielkanocne pokarmy. Wśród nich znajdziemy: jajka, chleb, baranka, chrzan,sól, wędliny oraz mięso.
Jednorożec w ofercie wielkanocnej Lidla Screen z gazetki-promocyjne.pl
Duchowny nie krył zaskoczenia propozycją sklepu, choć zaznaczył. - Jednorożec do święconki? Pierwsze słyszę. Aż trudno mi to skomentować — przyznał w rozmowie z "Faktem" i zastanawiał się, co taka czekoladowa figurka miałby symbolizować. Zwrócił uwagę, że wszystko, co wkładamy do koszyczka, powinno mieć głębsze znaczenie, jak np. jajka, które oznaczają życie. - Może chodzi o siłę tego jednorożca? A może to coś dla najmłodszych? - zastanawiał się, dodając, że dzieci modlą się o kota, chomika, czy psa. - To też stworzenie boskie — zaznaczył. Co istotne, duchowny zwrócił również uwagę, że lepiej przyjść do kościoła z niebanalnym produktem w koszyczku, niż w ogóle się do niego nie wybrać i zostać w domu. Nie ukrywał jednak, że mimo wszystko w święconce powinny znaleźć się ważne symbole. - Nie odchodźmy od pięknych tradycji i głębszej symboliki. Wszystko ma znaczenie, zwłaszcza w święta — zakończył.
"Fakt" poprosił o komentarz także samą sieć. Możemy w nim przeczytać m.in., że wprowadzony produkt wielkanocny w postaci jednorożca jest "pomysłem na słodkie upominki dla najmłodszych, zainteresowanych baśniową tematyką". Sieć zwraca uwagę, że dostosowuje asortyment do oczekiwań i potrzeb odbiorców, a oferowany przez nich produkt posiada certyfikat Fairtrade.