Uhonorowana telewizyjnym Oscarem, czyli nagrodą Emmy, seria "High School Musical" wychowała wczesne pokolenie Disney Channel. Wizerunki bohaterów filmu pojawiały się na przyborach szkolnych, ubraniach czy innych gadżetach, a wykonywane przez nich piosenki stały się punktem obowiązkowym domowego karaoke. Łącząca sport i śpiew produkcja stała się globalnym fenomenem, który wypromował m.in. Zaca Efrona, Corbina Bleu i Vanessę Hudgens. Od czasu premiery w 2006 roku pozostaje najpopularniejszą oryginalną produkcją spośród filmów Disney Channel i największym komercyjnym sukcesem stacji. Dziś aktorzy wcielający się w nastolatków z East High School przekroczyli trzydziestkę i w większości zerwali z wizerunkiem wykreowanym w serii. Należy do nich m.in. Ashley Tisdale, odtwórczyni roli Sharpay Evans. Postać otrzymała również własną produkcję - "Boska Przygoda Sharpay" z 2011 roku.
Dzięki "High School Musical" Tisdale trafiła na listę 100 najlepiej zarabiających nastolatków według Forbesa, a po otrzymaniu wypłaty za ostatnią, trzecią część serii w wysokości 2,8 mln dolarów znalazła się wśród 100 najlepiej zarabiających osób przed 30. rokiem życia. Po zakończeniu współpracy z Disneyem zagrała m.in. w "Obcym na poddaszu" czy 5. części "Strasznego filmu". Swoje miejsce odnalazła jednak głównie w serialach - wystąpiła w "Synach Anarchii" czy "MMacGyverze". Pracowała nie tylko aktorsko - działała również w modelingu i branży muzycznej. Sama napisała cztery utwory na debiutancki album z 2007 roku, "Headstrong", a wśród inspiracji wymieniała m.in. Mariah Carey i Britney Spears. Wydała trzy płyty studyjne, z czego ostatnia, "Symptoms", ukazała się stosunkowo niedawno, w 2019 roku.
Dziś Tisdale zmieniła swój wizerunek. Ma niewiele wspólnego z blondynką z Disneya - teraz to ciemnowłosa bizneswoman. Jej profil na Instagramie obserwuje prawie 16 mln użytkowników.
Jest nie tylko aktorką, ale też wokalistką, producentką wykonawczą, influencerką i trenerką personalną. Pracuje również w branży kosmetycznej - stworzyła markę Frenshe, której misją jest pomóc klientkom "zachować życiowy balans" i dać chwilę wytchnienia w imię zasady, że dbanie o zdrowie fizyczne wspomaga zdrowie psychiczne.
Pod tym samym brandem projektuje także wnętrza jako Frenshe Interiors. Z jej portfolio można zapoznać się na Instagramie.