Dodatkowe 200 zł do emerytury co miesiąc i dożywotnio dla 3 grup seniorów. Gdzie muszą złożyć wniosek?

Niektórzy seniorzy mogą otrzymywać dodatkowe 200 zł do emerytury dożywotnio i co miesiąc. Wystarczy, że spełnią kilka warunków. Niestety, opcja ta dostępna jest jedynie dla nielicznych. Co istotne, w tym wypadku dodatkowych pieniędzy nie wypłaci ZUS.

Na dodatkowe 200 zł do emerytury mogą liczyć trzy grupy seniorów. Pieniądze będą otrzymywać dożywotnio i co miesiąc, by tak się jednak stało, najpierw muszą złożyć wniosek. Okazuje się, że nie w ZUS. Gdzie powinni się kierować i jakie warunki muszą spełnić?

Interesuje cię tematyka świadczeń? Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Gwiazdy narzekają na za niskie emerytury i ratują się dalszą aktywnością zawodową

200 zł więcej do emerytury. Kto może je otrzymać?

Dodatkowe 200 zł do emerytury otrzymuje się dożywotnio i co miesiąc. Co istotne, pieniądze przyznawane są bez względu na wysokość pobieranego świadczenia. Liczyć mogą na nie seniorzy, którzy szczególnie przysłużyli się społeczeństwu. Mowa o trzech grupach, a dokładniej: 

  • strażakach z Ochotniczej Straży Pożarnej,
  • ratownikach z Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (GOPR),
  • ratownikach z Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (TOPR).

Dodatkowe pieniądze tylko po spełnieniu warunków. O jakich mowa?

Jakie jeszcze kryteria muszą spełnić seniorzy, by otrzymać dodatkowe pieniądze? Przede wszystkim strażacy oraz ratownicy muszą brać regularny udział w akcjach. Regularny, czyli co najmniej raz w roku. Ponadto wymagany jest odpowiedni staż pracy, który aktualnie wynosi 20 lat dla kobiet i 25 lat dla mężczyzn. Warto wiedzieć, że ciągłość zatrudnienia nie jest konieczna. Na koniec oczywiście nie można zapomnieć o wieku, od którego można pobierać emeryturę, czyli 60 lat dla pań i 65 lat dla panów.

Gdzie złożyć wniosek o dodatkowe 200 zł do emerytury? Wypłatą pieniędzy nie zajmuje się ZUS

Dodatkowe świadczenie w wysokości 200 zł nie jest wypłacane z urzędu. Oznacza to, że aby go otrzymać należy złożyć wniosek. Warto jednak pamiętać, że nie zrobi się tego w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), tylko u miejskiego bądź powiatowego komendanta Państwowej Straży Pożarnej. Po jego akceptacji wypłatą świadczenia zajmuje się Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracyjnych. 

Więcej o: