Prysznic rano czy wieczorem? Pora ma znaczenie. Ekspertka zdradza dlaczego

Lepiej kąpać się rano czy wieczorem? To debata, która od lat dzieli wiele osób na zwolenników jednej lub drugiej opcji. Głos w sprawie zabrała ekspertka ds. snu i przedstawiła argumenty dla obu stron, aby pomóc podjąć decyzję raz na zawsze.

Kąpiel wieczorem czy rano, oto jest pytanie. Nie brakuje nawyków związanych z prysznicem do przeanalizowania. Jak się okazuje, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. W dużej mierze zależy to od stylu życia i preferencji. Można jednak wymienić istotne różnice pomiędzy kąpielami, o różnych porach dnia.

Zobacz wideo Jak pozbyć się kamienia z kabiny prysznicowej? Oto domowy sposób bez detergentów

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Jakie są korzyści z prysznica rano? Ekspertka podaje główne zalety

Niektórzy nie wyobrażają sobie dnia bez porannego prysznica. Psycholog kliniczny i ekspert ds. snu z Nowego Jorku, doktor Janet K. Kennedy w rozmowie z The New York Times twierdzi, że kąpiel o tej porze dnia może mieć duże znaczenie, szczególnie dla osób, które mają trudności ze wstawaniem. Jedną z zalet, którą wymienia jest zwiększenie czujności, co z kolei wpływa na lepsze i szybsze pobudzenie, a także rozpoczęcie dnia. Ekspertka zaleca nieco chłodniejszy, a nie zimny prysznic, aby uniknąć drastycznego wzrostu temperatury ciała.

Wieczorne prysznice wpływają na jakość snu. Poznaj argumenty za kąpielami w drugiej części dnia

Dla tych, którzy zmagają się z bezsennością i mają problem z zasypaniem, dr Kennedy w tym samym wywiadzie sugeruje prysznic wieczorem, najlepiej około 90 minut przed snem. Specjalistka argumentuje plusy wieczornej rutyny kąpieli naszą fizjologią. Ciało naturalnie ochładza się, gdy zbliża się pora snu, zsynchronizowana z rytmem okołodobowym. Prysznic sztucznie podnosi temperaturę i wymusza szybsze ochłodzenie, co w konsekwencji może przyspieszać sen. Co więcej, wieczorny prysznic to dobry sposób na odprężenie i uwolnienie napięcia mięśniowego, co pomaga zasnąć.

Więcej o: