"Czy drukować potwierdzenie"? Ten "niepotrzebny" świstek papieru może okazać się bezcenny

Często przy płatności kartą słyszmy od kasjera pytanie, czy wydrukować potwierdzenie płatności. Chcąc uniknąć dodatkowych papierków, odmawiamy. Okazuje się, że może być to błąd, który może nas wiele kosztować.

Płatności bezgotówkowe przy pomocy karty płatniczej bądź telefonu to obecnie opcja, z której korzysta wiele osób. Jest nie tylko wygodniejsza, a także szybsza niż przy pomocy gotówki. Według danych Narodowego Banku Polskiego liczba kart płatniczych na krajowym rynku wciąż rośnie. Okazuje się, że na koniec 2022 roku było ich 44,5 mln. Z kolei ponad 90 proc. wykonywanych nimi transakcji to transakcje bezgotówkowe. W związku z tym widać tendencję, że coraz więcej osób rezygnuje z noszenia przy sobie gotówki.

Zobacz wideo Zapłacił kradzioną kartą. Policja publikuje wizerunek przestępcy i prosi o pomoc w rozpoznaniu

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Czy warto brać potwierdzenie płatności kartą? To wcale nie jest niepotrzebny świstek papieru

Obecnie korzystając, z możliwości płacenia bezgotówkowego za zakupy, trudno znaleźć osobę, która nie usłyszała od kasjera pytania, "czy wydrukować potwierdzenie?". Wiele osób rezygnuje z tego, uznając je za zbędny świstek papieru i zabiera ze sobą wyłącznie paragon. Jak się okazuje, jest to powszechny błąd, który może narazić nas na utratę środków pieniężnych. Najczęściej dzieje się tak w sytuacji, kiedy przykładając kartę do terminala, transakcja zostaje odrzucona, mimo posiadania środków na koncie. Kasjer często podejmuje kolejne próby, ale bezskutecznie. Do najczęstszych powodów, dlaczego dochodzi do takich zdarzeń, są przerwy w dostawie prądu lub gdy wystąpił problem z połączeniem z bankiem. Wtedy często zdenerwowani sytuacją, rezygnujemy z zakupów. Gdy przychodzi do sprawdzenia stanu konta, okazuje się, że środki jednak zostały pobrane. Właśnie w takiej sytuacji na ratunek przyjdzie nam potwierdzenie płatności lub też potwierdzenie jej odrzucenia, które są niezbędne do zgłoszenia reklamacji w banku.

Do czego potrzebne jest potwierdzenie z karty? O tym warto pamiętać 

Istnieje kilka sytuacji, podczas których powinieneś być uczulony na zabranie ze sobą potwierdzenia płatności z terminala. Tych kilka przypadków to:

  • problem z płatnością i nie udało się zrealizować transakcji za pierwszym razem,
  • anulowanie transakcji w trakcie jej przetwarzania,
  • odrzucenie płatności z powodu błędu,
  • przerwy w dostawie prądu,
  • pojawienia się błędów podczas autoryzacji płatności,
  • problem w łączeniu z bankiem.
Więcej o: