Promuj się!

Początkującym bizneswoman podpowiadamy jak się wypromować i co zrobić, aby zakładając własną firmę wyróżnić się wśród konkurencji.

Prezentowanie własnych dokonań, chwalenie się osiągnięciami i sukcesami zawodowymi nie należy do najmocniejszych stron kobiecej natury. W dziedzinie autopromocji pozostajemy daleko w tyle za mężczyznami. Dlaczego tak trudno jest nam mówić o swoich mocnych stronach? Bo boimy się, że przechwałkami urazimy osoby, które odniosły mniejszy sukces. A prawda jest taka, że w dzisiejszym konkurencyjnym świecie bez autopromocji nie zajdziemy daleko. Bez względu na to czy jesteś właścicielką sklepu, artystką czy blogerką przydadzą ci się umiejętności promocji siebie i tego, czym się zajmujesz. Jak to zrobić? Na początek warto zmienić tok myślenia. To nie prawda, że jeśli będziesz wystarczająco dobra to ludzie i tak o tobie usłyszą. Do twoich obowiązków należy, aby sprawić, że zostaniesz dostrzeżona. Podajemy kilka pomocnych wskazówek.

Promuj się po męsku

Ucz się od mężczyzn jak promować siebie i swoją firmę. Liczne badania dotyczące autopromocji potwierdzają, że w kwestii chwalenia się osiągnięciami i sukcesami zawodowymi mężczyźni nie mają zahamować. Co więcej, nie sprawia im trudności koloryzowanie i lekka przesada. Nie wstydź się pozytywnie mówić o sobie i swoich dokonaniach. W świecie konkurencji nie ma miejsca na zachowania w stylu wyczekującej księżniczki.

Zaistniej w internecie

Jeśli nie ma twojego nazwiska online to znaczy, że nie istniejesz w świecie biznesu. Zadbaj o to, aby twoje nazwisko czy nazwa firmy"googlowały się". Załóż swoje konto na portalach społecznościowych (LinkedIn, Twitter, Facebook, Goldenline), kup domenę ze swoim nazwiskiem. Przyzwyczaj się do tego, że dzisiaj zanim ktoś zacznie z tobą rozmawiać w sprawach biznesowych to najpierw sprawdzi w internecie czy warto. Według badań Googla aż 70 proc. dorosłych użytkowników internetu regularnie wpisuje w wyszukiwarkę swoje nazwisko, aby być na bieżąco ze zmianami własnej historii internetowej.

Wykorzystaj internet jako narzędzie do autoprezentcji

Bez względu na to czy jesteś właścicielką firmy, prowadzisz własnego błoga, czy masz sklep w internecie, nie zapomnij, aby na twojej stronie www znalazły się informacje o tym, dlaczego ty i twoja firma jesteście wyjątkowe. Wyróżnij się nie tylko ciekawie i logicznie zaprojektowaną stroną www, ale też opisem o tym jak powstawała twoja firma, jakie masz cele, kto powinien być twoim odbiorcą. Spraw, aby osoby zaglądające na twoją stronę poczuły, że oprócz produktu oferujesz coś extra. Założycielka znanej na całym świecie firmy Body Shop, Anita Roddick sprzedawała nie tylko kosmetyki, lecz przede wszystkim własne przekonania i wartości.

Dobrze przemyśl nazwę swojej firmy

Wybranie chwytliwej nazwy to najtrudniejsze i najważniejsze zadanie dla początkującej bizneswoman. Nazwa twojej firmy zadecyduje o tym czy przyciągniesz klientów, czy ich odstraszysz. Wybierając nazwę weź pod uwagę branżę, w której będzie działać twoja firma, a także to, kto będzie jej klientem. Inaczej nazwiesz firmę, której odbiorcami mają być ludzi młodzi z dużych miast, a inaczej, kiedy produkt kierujesz do emerytów.

Prowadź bloga

Własny blog to dobry początek. Pozwól, aby inni cię dostrzegli. W blogu pisz na temat, który jest dla ciebie ważny. Jeśli masz zamiar w przyszłości sprzedawać ręcznie malowanie koszulki lub porcelanę, zacznij od prowadzenia bloga na temat mody i stylu. Blogowanie nie jest łatwe, pochłania czas, wymaga pomysłów, ale to najlepszy sposób na to, aby w przyszłości zakładając firmę nie zaczynać od zera.

Więcej o: