W Wielkiej Brytanii w zeszłym roku za sprawą harcerek z organizacji Girlguiding UK pojawił się pomysł, aby na każdej retuszowanej reklamie pojawiała się informacje, że fotografia została poddana komputerowej obróbce. Petycję z ponad 20 tys. podpisów skierowano do premiera Wielkiej Brytanii, Davida Camerona. Nie tylko według harcerek, ale również zdaniem innych organizacja kobiecych kreowanie nierealnych piękności przyczynia się do frustracji, szczególnie wśród młodych kobiet. W pogoni za niedoścignionym ideałem nie akceptują siebie, popadają w depresję, anoreksję, bulimię. Graficy pozbawiają modelki zmarszczek, wyszczuplają je, retuszują niedoskonałości skóry, powiększają biusty, usta, wydłużają nogi. Nawet takie piękności jak Cheryl Cole, Julia Roberts czy młodziutka Emma Watson są "poprawiane" przez komputerowe programy. Tendencję kreowania nierzeczywistych piękności przełamuje francuska marka Make Up Forever, której kosmetyki są dostępne w drogeriach Sephora, również w Polsce.
Hasło najnowszej reklamy firmy kosmetyków do makijażu Make Up for Ever brzmi: pierwsza na świecie reklama kosmetyków do makijażu bez retuszu. Na fotografii widzimy uśmiechniętą blondynkę z delikatnym makijażem, która ma wyciągniętą rękę i robi sobie telefonem zdjęcie. Ramiona i skóra dziewczyna nie jest idealna, dzięki temu wiemy, że zdjęcie nie jest poprawiane. Reklama fluidu ukazała się w tym tygodniu w amerykańskich magazynach dla kobiet. Naturalność ma zachęcić czytelniczki do sięgnięcia po fluid, który - jak widzimy na wolnym od photoshopa zdjęciu - naprawdę tuszuje drobne niedoskonałości skóry. Gilles Kortzagadarian, dyrektor amerykańskiego oddziału Make Up For Ever jest przekonany, że reklama zjedna nowe klientki. Według niego nic nie przekonuje tak skutecznie jak pokazanie prawdy i autentyczności. Marka Make Up For Ever została stworzona przez Francuzkę, malarkę i makijażystkę Dany Sanz. Początkowo jej kosmetyków używali tylko profesjonaliści, dzisiaj są dostępne w drogeriach.
Czy podoba Wam się i przekonuje Was reklama na której uroda modelki nie została poprawiona photoshopem?