Zwykłe dziewczyny w reklamie?

Firmy kosmetyczne i odzieżowe coraz częściej pokazują nam reklamy na których widzimy zwykłych ludzi. Nie nastoletnie i szczupłe jak tyczki modelki, nie obrobione w photoshopie aktorki, tylko realne, nie zawsze idealne osoby. Czy uczłowieczenie reklam to sposób na większą sprzedaż?

Amatorzy w reklamowym spocie?

Od wczoraj w brytyjskiej telewizji, i w Internecie możemy oglądać najnowszą reklamę marki New Look. Spot trwa nieco ponad jedną minutę i nosi tytuł "100 Days of Summer". Ta brytyjska marka odzieżowa, dostępna również w Polsce, jest jedną z nielicznych, która do reklam wybiera "realnych ludzi". Twórcy kampanii reklamowej "100 Days of Summer". zamiast zwrócić się z prośbą współpracy do agencji modelek, woleli zorganizować własne castingi - między innymi na Facebooku - i zatrudnić realnych modeli z wadami i niedoskonałościami. W przedsięwzięciu wzięło udział 100 wybranych osób i każda z nich pokazała jeden z wakacyjnych trendów marki. Ubrania marki New Look reklamują realni i prawdziwi ludzie w wieku od trzynastu do trzydziestu lat. Castingi do spotu reklamowego odbywały się w Wielkiej Brytanii w sklepach New Look. Przyjść mógł każdy, nie było limitu wagi, ani wzrostu. Do setki "modeli z ulicy" zakwalifikowało się również trzech pracowników marki. Średni wzrost uczestników kampanii reklamowej "100 Days of Summer" to 168 centymetrów, a rozmiar ubrań waha się od 34 do 46. Nick Cross, dyrektor departamentu marketing New Look uważa, że pokazanie w reklamie pracowników i klientów sklepu to rozważne posunięcie. Tego typu akcje, według Crossa, nie tylko urealniają markę, ale również pokazują, że ubrania New Look mogą wyglądać dobrze, modnie, stylowo nie tylko na osobach o idealnych kształtach i niskiej wadze. New Look planuje zrealizować kolejne reklamy z realnymi modelami. Na Facebooku marka uruchomiła zapisy. Już można zgłaszać swoją kandydaturę i chęci występu w kolejnej :"realnej" reklamie ubrań. Jedyny wymóg, to silne poczucie indywidualizmu i własnego stylu.

Ideał już nie przekonuje?

New Look nie jest pierwszą marką odzieżową, która w reklamie wykorzystuje nieprofesjonalnych modeli. Jedna z ostatnich kampanii reklamowych odzieżowej marki Ultimo nosi nazwę "Real Women" i jak nazwa wskazuje ubrania reklamują realne kobiety, tak z zaletami jak i z wadami. Twórcy reklam w których zamiast profesjonalnych modelek czy aktorek pojawiają się zwyczajni ludzie mają nadzieję, że tego typu akcje pozwolą na lepszą i realniejszą identyfikację z marką. Nick Cross pokazując w letniej reklamie pracowników i klientów sklepu ma nadzieję, że odbiorcy odczytają przekaz, że każdy z nas, bez względu na wygląd, wiek, wagę i wzrost, może nie tylko wystąpić w reklamie, ale też mieć swój indywidualny styl.

Zobacz najnowszy spot reklamowy marki New Look w którym występują - jak przekonują twórcy filmu - ludzie tacy jak ty:

 

Kompleksy gwiazd

Co sądzisz o reklamach w których występują idealne modelki i gwiazdy po photoshopie?
Więcej o: