Co pomaga sportowcom olimpijskim w walce z uprzedzeniami? Według badania przeprowadzonego przez Procter & Gamble w ramach kampanii "Z dumą wspieramy mamy", kluczem do sukcesu jest wsparcie mamy.

W ramach nadchodzących Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018, światowy partner - Procter & Gamble, przeprowadził badanie na temat uprzedzeń i roli mamy w procesie ich przezwyciężania. Byli i obecni olimpijczycy są zgodni, że podczas swojej zawodowej drogi często natrafiali na przeszkody wynikające z uprzedzeń. Jednocześnie podkreślają, że osobą, od której dostali największe wsparcie, była mama.

Badanie pokazało, że większość byłych sportowców olimpijskich spotkało się z uprzedzeniami w okresie dorastania, jednak większość z nich potrafiła wykorzystać te doświadczenia jako motywację do osiągnięcia swoich celów.

Ponad połowa sportowców olimpijskich (55 %) doświadczyła uprzedzeń ze strony swoich rówieśników. Aż 65% z nich odebrało to jako stałe przeszkody na drodze do ich sukcesu, a u 49 % uprzedzenia spowodowały spadek zaufania do własnych umiejętności.

Co sprawia, że pomimo trudności udaje się osiągnąć sukces?

Siedmiu na dziesięciu sportowców olimpijskich, którzy spotkali się z uprzedzeniami, zgodziło się, że uzyskali pomoc w ich przezwyciężaniu (79%). To wsparcie sprawiło, że uprzedzenia nie zdemotywowały ich w walce o własne marzenia, a dla 53% ankietowanych to mama okazała się największym sojusznikiem, osobą, która była przy nich od samego początku, broniąc ich mimo przeciwności losu.

Wśród atletów z całego świata to wsparcie mamy uważane jest za kluczowe w spełnianiu marzeń i osiąganiu celów. Dla większości byłych sportowców olimpijskich (65%) mama była największym czynnikiem sukcesu sportowego, a 84% twierdzi, że nie byłoby w tym momencie swojej kariery, gdyby nie wsparcie mamy.

Byli sportowcy olimpijscy zgadzają się, że mama pomogła zaszczepić w nich pozytywne myślenie poprzez: - naukę jak stać się lepszą osobą (78 %) - zachęcanie do skupienia się na celu, do którego dążą (74 %) - zaprezentowaniu im innej perspektywy, która zmieniła ich sposób myślenia (68 %) - uświadomienie, że negatywne doświadczenia nie jest czymś, czym powinni się przejmować (64 %). "Uprzedzenia w sportowym świecie występują bardzo często, są związane nie tylko z uprzedzeniami ze względu na płeć, religię czy rasę, ale także niekiedy z statusem majątkowym. W tych momentach niezwykle ważne jest to, by się nie poddać, wierzyć w siebie i trenować jeszcze więcej, by stawać się coraz to lepszą wersją siebie. Oprócz własnego własnej motywacji niezwykle istotne jest to, by mieć kogoś kto w chwilach zwątpienia potrafi wesprzeć. Dla mnie największym wsparciem, w chwilach zwątpienia, była, jest i będzie moja mama, która niezależnie od sytuacji zawsze przy mnie była. Motywowała i wspierała za co jestem jej bardzo wdzięczny" - dodaje Maciej Kot, ambasador tegorocznej edycji kampanii "Dziękuję Ci, Mamo".

O programie olimpijskim Procter & Gamble: Marki P&G, takie jakm.in. Always?, Gillette?, Pantene?, Head & Shoulders?, Tide?, Bounty? i Downy?, będą wspierać kampanię olimpijską wykorzystując rozmaite kanały komunikacji w mediach i działania w punktach sprzedaży. Procter & Gamble robi wszystko, aby dawać mamom to, co najlepsze każdego dnia - nie tylko mamom olimpijczyków, ale wszystkim mamom na całym świecie. Jako światowy partner olimpijski, P&G poprzez marki takie jak Vizir?, Gillette? czy Pampers?, zarówno współpracuje ze sportowcami podczas ich olimpijskiej przygody, jaki i docenia mamy, które wspierały ich na każdym kroku.

O P&G P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always?, AmbiPur?, Ariel?, Blend-a-med?, Fairy?, Gillette?, Head & Shoulders?, Lenor?, Olay?, Oral-B?, Pampers?, Pantene?, SK-II?, Vicks?. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę [ http://www.pg.com/ | http://www.pg.com ] , aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

Więcej informacji udziela: Małgorzata Mejer | Procter & Gamble | [ mailto:mejer.m@pg.com | mejer.m@pg.com ] |kom. +48 668 458 501 Oktawia Pilorz | MSLGROUP | [ mailto:oktawia.pilorz@mslgroup.com | oktawia.pilorz@mslgroup.com ] | kom. +48 608 392 419