Ćwiczenia na uda - jak osiągnąć wymarzone efekty? [porady, opisy, wideo]

Intensywne ćwiczenia na uda sprawią, że ta część ciała będzie prezentowała się znacznie lepiej. Warunkami są jednak wysoka motywacja i wytrwałość. Poznaj skuteczne ćwiczenia na uda, dzięki którym osiągniesz wymarzony wygląd.

Ćwiczenia na uda - zacznij od krótkich serii

Zgrabne i szczupłe uda to marzenie niejednej kobiety. Jednak wiele z nas zbyt szybko rezygnuje z walki o wymarzony wygląd. Do najczęstszych przyczyn zaliczane są m.in. zły dobór ćwiczeń i zbyt wysoka poprzeczka na samym początku postanowienia. Przez to łatwo jest się zniechęcić. A w przypadku wszystkich rodzajów ćwiczeń wytrwałość i regularność to klucze do sukcesu.

Jeśli więc poprzednie próby nie powiodły się, zacznij ponownie od krótszych serii i łatwiejszych ćwiczeń. Potem stopniowo zacznij podnosić poprzeczkę. Przykładowo, najpierw ćwicz tylko przez pięć minut dziennie, a po kilku dniach wydłuż czas do dziesięciu minut. Dzięki takiemu podejściu nie zniechęcisz się zbyt szybko i zachowasz motywację na dłuższy czas.

#100DniDoBikini! Robimy formę na lato! Zestaw treningowy - tydzień 15

Jakie ćwiczenia są najlepsze? Nie kieruj się modą

Na serwisie Youtube znajdziemy wiele różnych zestawów ćwiczeń na uda. Dlatego przed ostateczną decyzją, warto wypróbować kilka opcji. Jeśli trening jest dla nas bardzo męczący lub za długi, istnieje spore prawdopodobieństwo, że szybko z niego zrezygnujemy.

Co ważne, nie warto kierować się modą. Czasami treningi popularnych trenerów nie sprawdzą się zupełnie w naszym przypadku. Dlatego warto zapoznać się także z mniej znanymi propozycjami.

Ćwiczenia na uda i pośladki - squaty krok po kroku

Od jakiego treningu warto zacząć? Jednym z najpopularniejszych i najprostszych ćwiczeń są squaty, czyli przysiady. Wykonując je kształtujemy nie tylko uda, ale także pośladki.

Jak wykonujemy squaty? Oto prosta instrukcja krok po kroku:

  1. Stań w lekkim rozkroku. Twoje stopy powinny być mniej więcej w pozycji równoległej do kolan.
  2. Wykonaj przysiad. Pamiętaj jednak o tym, by zniżyć się tylko do poziomu kolan.
  3. W trakcie wykonywania ćwiczenia twoje plecy muszą być cały czas wyprostowane.

Rada: zacznij od 30 przysiadów dziennie i każdego dnia stopniowo zwiększaj ich liczbę. Dzięki temu twoje motywacja nie opadnie zbyt szybko.

Ćwiczenia na uda i pośladki - coś trudniejszego

Oprócz klasycznych przysiadów, nasze treningi możemy po jakimś czasie urozmaicić o coś trudniejszego. Oto ćwiczenie, które także doskonale kształtuje uda i pośladki. Na początku może być nieco meczące. Warto więc zaczynać od krótszych serii:

  1. Stań w szerokim rozkroku (znacznie szerszym niż w przypadku squatów).
  2. Twoje stopy powinny być skierowane na zewnątrz.
  3. Zacznij robić przysiady.
  4. W trakcie ugięć staraj się zejść jak najniżej.
  5. Pamiętaj o tym, by twoje plecy były wyprostowane przez cały czas wykonywania tego ćwiczenia.

Ćwiczenia na uda - tak możesz je wspomóc

Aby polepszyć efekty ćwiczeń i zrzucić dodatkowe kilogramy, warto połączyć je z regularnymi treningami kardio. To trwające od 15 do 25 minut ćwiczenia, które cechuje przede wszystkim duża intensywność. W ich trakcie spalamy ogromne ilości kalorii. Tego typu zestawy treningowe możemy wykonywać w domu.

Na serwisie Youtube znajdziemy wiele nagrań z ćwiczeniami kardio. Aby osiągnąć widoczne rezultaty, ćwicz 3-4 razy w tygodniu.

O tym nie zapominaj na co dzień

Ćwiczenia na uda możemy wesprzeć także innymi aktywnościami. Powszechnie wiadomo, że na wygląd naszych nóg dobrze wpływają także długie i regularne spacery. To przyjemność, która nie tylko pozwoli nam na relaks i uspokojenie myśli, ale także wesprze ćwiczenia fizyczne.

O czym jeszcze warto pamiętać na co dzień?

  • Postaraj się jak najrzadziej korzystać z wind. Gdy jest taka możliwość, wybieraj schody.
  • Jeśli dojeżdżasz do pracy lub szkoły autobusem, możesz wysiadać przystanek wcześniej, aby trochę się przespacerować
  • Wyeliminuj z diety słodycze i fast foody.
  • Jedz częściej, ale mniej. Zaleca się zazwyczaj 4-5 posiłków dziennie co 3 godziny.
  • Unikaj podjadania na noc. Skromną kolację najlepiej jest zjeść mniej więcej trzy godziny przed snem.

Zobacz także:

Olejowanie włosów - jaki olej, na czym polega, na jakich włosach sprawdzi się najlepiej i efekty

Kabaretki wróciły do mody. Jak je nosić z jeansami? Podpowiadamy, jak stworzyć stylizację

Warkocze - jak wykonać perfekcyjny kłos? Poznaj wszystkie rodzaje fryzury [dobierany, holenderski, francuski]