Grudzień jest każdego roku momentem wszelkich podsumowań, a w Internecie pojawiają się różnego rodzaju zestawienia podsumowujące miniony rok. Ostatnio, platforma marketingowa Pilotfish Media opublikowała ranking najpopularniejszych marek w sieci 2019 roku. Portal przeanalizował międzynarodowe brandy z ośmiu dziedzin, a ich działalność przeanalizowano na czterech kanałach w social mediach: YouTube, Instagram, Facebook i Twitter. Analizując popularność marek wzięto pod uwagę nie tylko liczbę obserwujących i liczbę polubień, ale również takie aspekty jak zaangażowanie fanów oraz ilość komentarzy. Jak się okazało, najpopularniejszą marką na świecie został National Geographic, natomiast jedyną marką modowo-urodową, która znalazła się w pierwszej dziesiątce ogólnego zestawienia jest Victoria's Secret.
Z całego zestawienia, wszystkie wielbicielki mody oraz urody, najbardziej zainteresowane będą wynikami sektoru beauty oraz fashion. Kto wiódł prym w tych dziedzinach tego roku? Najpopularniejszą marką kosmetyczną w 2019 roku została Huda Beauty, która na Instagramie zgromadziła ponad 40 milionów obserwatorów. Na drugim miejscu znalazła się drogeryjna marka Maybelline, natomiast podium zamyka MAC Cosmetic.
W segmencie fashion najpopularniejszą marką w 2019 roku została natomiast Victoria's Secret z ponad 68 mln gronem fanów na Instagramie, która wyprzedziła francuski dom mody Chanel. Trzecie miejsce zostało natomiast przyznane marce Louis Vuitton.
Poniżej przedstawiamy najlepsze 10 marek beauty oraz fashion 2019 roku według Pilotfish Media.