Jakiej witaminy brakuje, gdy wypadają włosy? Jedz te produkty, aby zahamować problem

Możesz być narażony na wypadanie włosów, jeśli nie dostarczasz organizmowi wystarczającej ilości pewnych kluczowych składników. Jeśli chodzi o witaminy, więcej nie znaczy lepiej, a czasami zbyt duża ich ilość może być szkodliwa. Jak zapobiec nadmiernemu przerzedzaniu się fryzury?

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Na szczotce zostaje coraz więcej włosów, a pasma sprawiają wrażenie cieńszych? Być może brakuje ci wystarczającej ilości ważnych witamin i składników odżywczych. Im szybciej zajmiesz się objawami wypadania włosów, tym większe prawdopodobieństwo, że zapobiegniesz nieodwracalnym uszkodzeniom. 

Zobacz wideo Jak użyć prostownicy do zrobienia loków? Tutorial krok po kroku

Małgorzata SochaMałgorzata Socha w nowej spódnicy "wygląda jak milion dolarów"

Dlaczego dostarczanie witamin i minerałów organizmowi jest takie ważne? O tym warto wiedzieć

Włosy są oznaką piękna i zdrowia. Niestety, dla wielu ludzi wyhodowanie zdrowych pasm może być wyzwaniem. Zależy to od wielu czynników, takich jak wiek, genetyka, poziom hormonów, choroby, dieta, stres i zabiegi fryzjerskie. Trudno jest określić przyczynę wszelkich problemów. Oznaki pogorszonego stanu to zauważalna utrata lub przerzedzenie fryzury, brak wzrostu, suchość, osłabienie, łamliwość i matowość. W wielu przypadkach poprawa diety i stylu życia może pomóc w zachowaniu dobrej kondycji włosów. W szczególności  dostarczanie odpowiedniej ilości kilku kluczowych składników odżywczych.

MieczykiMieczyki - kiedy sadzić, aby bujnie rosły? O tym warto pamiętać

Jakiej witaminy brakuje gdy wypadają włosy? Mają one duży wpływ na porost i objętość fryzury

Wypadanie włosów jest powszechnym problemem, który może oddziaływać na poczucie własnej wartości i wygląd. Niedobory witamin mogą mieć na to bezpośredni wpływ. Uszkodzenie mieszków może również powodować przerzedzenie się brwi i rzęs. Niedobór, jakich witamin może mieć związek z coraz cieńszymi pasmami na głowie?

  1. Biotyna (witamina B7) i jej niski poziom może powodować wypadanie włosów, wysypki skórne i łamliwe paznokcie. Znajdziesz ją w żółtkach jaj, pieczywie pełnoziarnistym oraz mięsie.
  2. Czerwone krwinki potrzebują żelaza do przenoszenia tlenu. Jego niski poziom może powodować także wypadanie włosów. Pokarmy bogate w żelazo to: czerwone mięso, zielenina liściasta oraz rośliny strączkowe.
  3. Witamina C jest niezbędna, aby jelita mogły wchłaniać żelazo. Dobrym jej źródłem są m.in: owoce cytrusowe, zielenina liściasta oraz papryka.
  4. Niski poziom witaminy D jest powiązany z wypadaniem włosów. Skóra wytwarza witaminę D, gdy jesteś wystawiona na działanie promieni słonecznych, ale wiele osób nie jest w stanie uzyskać jej wystarczającej ilości wyłącznie dzięki słońcu. Możesz zwiększyć jej poziom, jedząc tłuste ryby lub pijąc wzbogacone mleko.
  5. Cynk może odgrywać kluczową rolę w tworzeniu białek we włosach i innych komórkach. Objawy jego niskiego poziomu obejmują wypadanie włosów. Cynk można uzyskać z naturalnych produktów spożywczych, takich jak: mięso, fasola czy orzechy i nasiona.

Kobieta.gazeta.pl jest dla Was i to dla Was cały czas piszemy na różne tematy. Nie oznacza to jednak, że Ukraina schodzi na dalszy plan. To cały czas bieżąca i bardzo istotna kwestia. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie tutaj: wiadomości.gazeta.pl,kobieta.gazeta.pl/ukraina.

Jak pomóc Ukrainie? Gazeta.pl łączy siły z PCPMGazeta.pl łączy siły z PCPM, by wspierać Ukrainę. Sprawdź, jak możesz pomóc

Więcej o: