Ze statystyk wynika, że trzem milionom Brytyjczyków zdarza się używać kosmetyków do tej pory zarezerwowanych tylko dla kobiet. Tusz do rzęs, fluid, korektor, puder i samoopalacz to najpopularniejsze wśród panów kosmetyki. Lubią po nie sięgać, kiedy wybierają się na ważne spotkanie czy imprezę. Przy okazji badania na temat popularności kosmetyków wśród panów ankieterzy zapytali mężczyzn ile czasu potrzebują, aby przygotować się do wyjścia na imprezę. Okazało się, że średnio każdy z panów potrzebuje 21 minut, aby "zrobić się na bóstwo" Dla porównana, kobiety szykują się przez 41 minut.
Jak się okazuje panowie lubią kosmetyki, ale nie przepadają za tym, aby wydawać na nie pieniądze. Ich kosmetyki są wielofunkcyjne i bardzo ekonomiczne. Pasty do zębów używają na wypryski, plastry ogórka służą jako maseczka, morska sól kuchenna znakomicie sprawdza się jako peeling podczas kąpieli. Według badań brytyjskiego Opinium Research wśród panów lubiących kosmetyki dominuje tendencja do pożyczania. W przypadku, kiedy chcą użyć korektora lub pudru bez skrupułów sięgają do kosmetyczek swoich partnerek.
James Endersby z Opinium Research na łamach brytyjskiego dziennika "Daily Mail" przekonywał, że nie ma nic złego w tym, że panowie dostrzegli, że wygląd jest ważny i warto o niego dbać. Według niego mężczyźni - i to nie tylko homoseksualiści czy metroseksualni - podobnie jak kobiety są świadomi, że w dzisiejszych czasach zadbany wygląd to pierwszy krok do sukcesu. Metroseksualizm przestaje być cechą wyśmiewaną, lecz postawą, która na dobre wdarła się do męskiego świata. Nie tylko przytoczone wyżej badania wskazują na to, że typ macho przestał być jedynym i słusznym wzorem dla mężczyzn. Według naukowców "zniewieścienie" wyjdzie panom tylko na dobre. Metroseksualni mężczyźni, którzy nie wstydzą się swojej "kobiecej strony" o wiele rzadziej niż typ macho stają się ofiarami zawału. Grupa badawcza z Uniwersytetu Glasgow przeprowadziła badania, które dowiodły, że nowy typ mężczyzny pokroju Davida Beckhama żyje dłużej niż macho i rzadziej dopada go wieńcówka.
1. Żel do włosów
2. Krem pod oczy
3. Kremy przeciwzmarszczkowe
4. Eye liner
5. Samoopalacz
6. Korektor
7. Puder
8. Bezbarwny lakier do paznokci
9. Bezbarwny błyszczyk
10. Tusz do rzęs