Tylko połowa Polek myje się codziennie!

Przeszkadza nam nieświeży zapach u innych, a mimo to same nie myjemy się codziennie. Lubimy używać perfum, ale bielizny nie zmieniamy zbyt często. Według najnowszego raportu na temat higieny Polek nasza czystość pozostawia wiele do życzenia.

Liczby o naszej higienie

Z badania codziennych zwyczajów kobiet w zakresie higieny osobistej i pielęgnacji przeprowadzonego przez TNS OBOP dla Rexony wynika, że antyperspirant (66 proc.), szampon do włosów (43 proc.) oraz krem do twarzy (39 proc.) to trzy najważniejsze produkty niezbędne w codziennej pielęgnacji Polek. 77 proc. Polek deklaruje częste stosowanie kremu na twarz, a 64 proc. przyznaje, że codziennie używa pomadki lub błyszczyka. W badaniu wzięły udział Polki w wieku od 16-tego do 49-tego roku życia. Większość z nich za czynności związane z zachowaniem higieny osobistej uznaje przede wszystkim mycie zębów (53 proc.), rąk (51 proc.), prysznic całego ciała (50 proc.) oraz mycie włosów (50 proc.). Zaskakująco bardzo mała liczba respondentek określając higienę osobistą wskazała na higienę intymną. Tylko co pięćdziesiąta kobieta skojarzyła z tym określeniem zmianę bielizny. Zaledwie 3 kobiety na 100 ma potrzebę zachowania czystości w domu, w kontekście dbania o higienę. Nie najlepiej wygląda też kwestia dotycząca stosowania dezodorantów. Co piąta Polka używa ich rzadziej niż raz dziennie. Co ciekawe, większość z nas używa dezodorantów ze względu na przyjemny zapach. Nieco ponad 30 proc. respondentek używa dezodorantów aby zapobiec poceniu się. Podczas gdy same u siebie stosunkowo rzadko dostrzegamy problem pocenia się, tak u innych nieprzyjemny zapach wyczuwamy natychmiastowo. Aż 94 proc. badanych Polek wskazało, że znalazły się w sytuacji, gdy nieświeży zapach innej osoby przeszkadzał im. Głównie podczas jazdy zatłoczonym tramwajem lub autobusem (70 proc.) albo latem, gdy jest cieplej (49 proc.). Prawie 40 proc. wskazało na zaistnienie takiej sytuacji w miejscu pracy lub nauki.

Nieprzyjemny zapach

Psychologowie są przekonani, że ludzie zadbani i atrakcyjni częściej odnoszą sukcesy, awansują, są szczęśliwsi od osób przeciętnie atrakcyjnych lub brzydkich. Ta sama zasada dotyczy również zapachów. Zmysł powonienia odgrywa bardzo ważną rolę, tak podczas rozmowy kwalifikacyjnej o pracę czy podczas pierwszej randki. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nieprzyjemny zapach np. potu dyskwalifikuje nas na starcie. Zmysł powonienia, tak samo jak pierwsze wrażenie, decyduje o tym, z kim będziemy współpracować lub z kim wejdziemy w relację.

Gwiazdy z efektem jo-jo

Więcej o: