Poniższe wyceny udostępnione są dzięki uprzejmości Pani Marii Zając z Perfect Moments , agencji ślubnej działającej na terenie całego kraju. Ceny to szacunkowe koszty organizacji poszczególnych elementów organizacji ślubów i wesel. Są to ceny usług profesjonalistów.
Cena wynajęcia lokalu najczęściej uzależniona jest od standardu lokalu, rodzaju menu i jego składu (czy np. w cenę wchodzi tort, ciasta, owoce i napoje), ilości dań oraz ich wykwintności. Ceny wahają się w granicach 150 - 250 zł za menu za osobę.
Warto widzieć też o dodatkowych kosztach, jakie możemy ponieść przy okazji wynajmu lokalu:
Korkowe - dodatkowa opłata za wniesienie swojego alkoholu do lokalu. Nie pobiera się jej w przypadku, gdy zamawiamy alkohol od lokalu. Czasami lokale mają bardzo dobre ceny za alkohol i bardziej opłaca się brać od nich, niż kupować w hurtowni i płacić korkowe. Korkowe wyliczane jest albo od liczby gości, albo podana jako jedna cena, np. 1000 zł
Serwis - szczególnie w dużych miastach pobierana jest dodatkowo opłata za obsługę podczas przyjęcia. Często wyliczana jest ona od liczby gości na weselu, np. 10 zł/osobę
Wynajem sal/sali - najczęściej spotykamy się z tym w przypadku zabytkowych dworków, pałaców. Oprócz zamówienego cateringu, płaci się za wynajem sal, w których będzie odbywać się przyjęcie. Jest to zwykle stała cena za poszczególne sale, np. 2000 zł.
Na rynku ślubnym jest bardzo dużo ofert fotografów. Ich cena zależy przede wszystkim od jakości ich usług oraz doświadczenia.
Średnio, za dobry reportaż fotograficzny zapłacimy od 2500 - 5000 zł, chociaż jak w każdym przypadku - można znaleźć oferty poniżej 2500 zł. Są też fotografowie, którzy oferują swoje usługi za 10 000 zł. Pamiętajmy, że warto poprosić fotografa o zdjęcia z wcześniejszych ślubów (zazwyczaj pary udostępniają kilka, a nawet kilkanaście najładniejszych zdjęć).
Do niedawna brakowało na rynku dobrych operatorów, którzy filmowaliby na wysokim poziomie w dobrej jakości, z dobrym montażem i dobrze dobraną muzyką. Dziś, oprócz operatorów filmujących wysokiej klasy kamerami, mamy na rynku oferty filmowania aparatami cyfrowymi, a nawet filmowanie w 3D. W zasadzie normą jest już jakość filmu HD i zmontowany film trwający średnio 1h. Oczywiście, jest jeszcze mnóstwo ofert z gotowym materiałem trwającym 3-5 h. Pytanie tylko, czy ktoś taki długi film chce później oglądać? Warto o tym pomyśleć.
Film tradycyjną kamerą: 1500 - 4000 zł
Film kamera HD: 4000 - 6000 zł
Filmowanie aparatami cyfrowymi: 5000 - 8000 zł
Film w 3 D: 5000 - 8000 zł
Oprócz tradycyjnych zespołów weselnych, mamy do dyspozycji cały szereg profesjonalnej oprawy muzycznej wesela.
Zespół weselny: 3500 - 6000 zł
Zespół bankietowy: 6000 - 15 000 zł
Zespół tematyczny, np. kubański zespół 12-osobowy, zespół jazzowy, zespół muzyki ludowej 6 000 - 15 000 zł
Dj: 2000 - 3500 zł
DJ plus profesjonalny wodzirej: 4000 - 5000 zł
Jeśli uzyskamy zgodę w Kościele czy USC, mamy do dyspozycji:
Kwartet smyczkowy: 1200 - 2500 zł
Instrument solo np. skrzypce: 100 - 350 zł
Chór: 1200- 5000 zł (górna granica to np. chór gospel)
Śpiew solo: 150 - 500 zł
Panna młoda powinna czuć się w sukni ślubnej piękna, ale warto pamiętać, że nie może ona sprawiać dyskomfortu. Dlatego tak ważny jest wybór sukni, w której będziemy czuć się swobodnie przez wiele godzin.
Do wyboru mamy salony ślubne, suknie ślubne projektu znanych polskich projektantów (np. Zień), a nawet komis, jeśli uważamy, że nie ma sensu inwestować w suknię, którą założymy tylko raz.
Suknia Ślubna: 2000 - 10 000 zł
Sukienka (np. do ślubu cywilnego): 300- 2000 zł
Garnitur: 500 - 5000 zł
Frak: 1200- 3000 zł
Smoking: 1200 - 3000 zł
Buty ślubne damskie: 300 - 3000 zł
Zobacz także: Trendy sukien ślubnych na rok 2012
Makijaż ślubny wraz z makijażem próbnym 150 - 600 zł
Fryzura ślubna wraz z próbną 150 - 500 zł
Jak twierdzi Pani Maria Zając - konsultantka ślubna z Perfect Moments, dekoracje i florystyka są najcięższymi elementami do wyceny. Organizowałyśmy śluby z budżetem na wszystkie dekoracje 1500 zł, 3500zł, a nawet 18 000 zł. Wszystko to zależy od budżetu pary młodej, jej gustu i upodobań, priorytetów, wybranych kwiatów, wybranych rodzajów dekoracji - tłumaczy Pani Maria.
Bukiet Panny Młodej 180 - 500 zł
Bukiet dla świadkowej:100 - 500 zł
Butonierka dla Pana Młodego: 15 zł -20 zł
Butonierka dla świadka: 15 zł - 20 zł
Bukiet dla rodziców na podziękowania: 100- 300 zł
Wianuszki dla druhen: 30 zł
Dekoracja samochodu:
dekoracje przy klamkach: 25 -60 zł
dekoracje na masce samochodu: 150 - 1000 zł
Dekoracja kościoła:
Ołtarz: 250 - 500 zł
Ławki 25 - 100 zł
Duże kosze z płatkami świeżych róż: 100 zł/kosz
Poduszeczki na obrączki: 30 - 100 zł
Biały dywan: 150 - 250 zł
Komplet białych mebli: 50 zł/szt
Świeczniki z dekoracją kwiatową: 150 zł/szt.
Dekoracja stołów: 100 - 300 zł/stół
Dekoracja stołu Państwa Młodych: 150 - 300 zł
Dekoracja bufetu: 70 - 200 zł
Świece: 2 - 150,00 zł
Ogólnie:
Dekoracja kościoła 500 - 7 000 zł
Dekoracja sali weselnej 1500 - 15 000 zł
Dekoracja samochodu 100 - 1500 zł
Ostateczny koszt zależy od ilości i rodzaju kwiatów/materiałów.
Ostateczna wartość zamówienia zależna jest od wyboru kwiatów, rodzaju wiązanki oraz rodzaju i wielkości dekoracji.
Zazwyczaj jest to koszt wynajmu samochodu wraz z kierowcą na około 4-5h
Samochód retro, np. Austin Princess: 1700 zł
Limuzyna typu Linkoln (np. 8-osobowa): 1500 zł
Jaguar XJ 6: 700 zł
Samochody typu Mercedes klasy S: 600 zł
Kareta, dorożka, bryczka, (ostateczny koszt uzależniony jest od rodzaju powozu, liczby zaprzęgniętych koni, czasu wypożyczenia etc.) 1600 zł
Tort weselny - w zależności od wybranych dekoracji, rodzaju zdobień, wyboru składników. Zazwyczaj podaje się, że tort podany o północy liczony jest jako 8dkg/os, podawany jako deser 10 dkg/os. Plus 2-3 kg dodatkowo. Pani Maria Zając tłumaczy to tym, że cukiernik nie jest w stanie dokładnie wyliczyć ile tort będzie finalnie ważył. Zazwyczaj z naszych doświadczeń wynika, że właśnie dodając te 2-3 kg otrzymujemy najbardziej przybliżoną masę tortu, a co za tym idzie - ostateczną cenę - dodaje. Do wyboru mamy torty tradycyjne śmietanowe za około 30 - 40 zł/kg, lub torty angielskie/amerykańskie np. z marcepanu za około 45 - 100 zł/kg.
Tort tradycyjny od 30,00 zł /1kg
Tort angielski: 45 - 100 zł/kg
Ciasta, ciasteczka na 100 osób: 500 - 3000 zł
Zobacz: Najdziwniejsze torty weselne
0,5 l na osobę
0,7 l wódki na parę jeśli są kolorowe alkohole
1 szampan 0,75 l na 6-8 osób
0,35 l wina na 2 osoby
2000 - 6000 zł (100 osób) - cena bardzo ruchoma, zależy od rodzaju alkoholu, ilości i jego jakości.
1000 - 8 000 zł za dwie obrączki
Zaproszenia: 3 zł - 10 zł
Winietki na stół 1 zł - 4 zł sztuka
Tablica informacyjna (z rozsadzaniem gości): 100- 250 zł
Karty Menu: 3 zł- 10 zł sztuka
Księga Gości: 60- 200 zł
Zobacz: Zaproszenia na ślub - co powinniście wiedzieć
Od 1- 10 zł/ sztuka
Każde upominki dostosowywane są do stylu wesela i oczekiwań Pary Młodej.
Pokaz sztucznych ogni, bardzo intensywny i efektywny, wraz z podkładem muzycznym (cena zależna od ilości zużytych materiałów pirotechnicznych) 5 minut około 2500 zł - 3500 zł
Wypuszczanie motyli, 500 sztuk: 2000 zł
Wypuszczanie balonów (ok. 50 sztuk plus ozdobne pudło): 1000 zł
Barmani robiący drinki, cena bez alkoholu 1300 zł - 2500 zł za dwie osoby (w tym mobilny bar, szkło, akcesoria barmańskie)
Nauka tańca i/lub pokazy tańca podczas wesela - 300 - 1500 zł.
Przeczytaj także: Przybornik panny młodej