Chcesz schudnąć? Zostaw samochód!

Co zrobić, żeby nie rezygnując z codziennych obowiązków i zajęć schudnąć i zachować dobrą formę? Zrezygnować z samochodu!

W samochodzie spędzamy nawet kilkanaście godzin tygodniowo - oczywiście zawodowi kierowcy duuuuużo więcej. Wszyscy musimy gdzieś dojeżdżać. Im większe miasto, tym trudniej wsiąść na rower lub poruszać się na piechotę, ale... warto!

Rowerem po Warszawie? Zobacz jak to zrobić

Stracisz więc zyskasz!

Ile energii możesz zużyć wychodząc z domu bez samochodu?

- 15-minutowy spacer to utrata około 50 kcal.

- 30 minut wolnego biegu (truchtu) pozwala pozbyć się ponad 110 kcal

- 30 minut szybkiego marszu pozwala spalić ponad 120 kcal

- 30-minutowa przejażdżka na rowerze w bardzo wolnym tempie (ok. 4 km/h) to minus 70 kcal

- 30 minut jazdy w średnim tempie (ok. 10km/h) pozwala spalić ponad 115 kcal

Oferta partera: Dopasuj dietę do siebie i schudnij!

Unikaj stresu

Jazda samochodem sprzyja otyłości: oprócz tego, że pozostajemy w jej trakcie w pozycji siedzącej, bardzo często sprzyja także podwyższonemu poziomowi stresu. Zajeżdżający drogę kierowcy, niebezpieczne sytuacje na drodze, mandaty, brak miejsca do parkowania - wszystko to może powodować wysoki poziom stresu. Idące z nim w parze reakcje hormonalne organizmu powodują, że szybciej tyjemy. Stan stresu powoduje szybsze wykorzystywanie niektórych składników pokarmowych, potrzebnych układowi nerwowemu do jego zwalczania. Naturalna reakcją na ich niedobór jest poczucie głodu.

Wpływ stresu na wagę szczególnie widoczny jest u kobiet. To one częściej "zajadają stres", bo podczas stresujących sytuacji słabiej odczuwają one ból. W stresie trudno oszacować, czy jest się już najedzonym, czy nie, a organizm nie wysyła żadnych oznak przejedzenia. Według niektórych badań, podczas stresujących przeżyć kobiety potrafią zjeść nawet 2-3 razy więcej niż zwykle a jeden posiłek może ważyć nawet do 3 kg!

Więcej ruchu to także zdecydowanie piękniejsze nogi. Trudno zachować ich atrakcyjny wygląd siedząc całymi dniami: w pracy, samochodzie, domu, kinie. Coraz rzadziej chodzimy i biegamy, a do takich właśnie czynności stworzone są nasze nogi. Codzienny spacer po pracy to znacznie mniejsze ryzyko żylaków, cellulitu, otyłości i chorób związanych z układem krążenia. Jednym z najprostszych, najtańszych i jednocześnie najskuteczniejszych ćwiczeń jest bieganie. Pozwala wzmocnić zarówno nogi, jak i mięśnie brzucha, ręce, świetnie wpływa na naszą kondycję, prace układu krwionośnego.

Od siedzącego trybu życia dużo łatwiej odzwyczajać się stopniowo. Pierwszym, bardzo dobrym krokiem jest odstawienie na parking samochodu. Chociażby na jeden dzień.

Czy wyobrażasz sobie życie w mieście bez samochodu?