Marka Knorr postanowiła sprawdzić, jak ważną rolę odgrywa w życiu współczesnego człowieka smak, przeprowadzając badanie na ponad 12 tys. ludzi, z 12 różnych krajów. Wnioski zaskakują. 75 proc. badanych twierdzi, że dla zachowania zmysłu smaku, poświęciłoby korzystanie z social mediów, 68 proc. oddałoby swoje prawo do głosowania, 65 proc. poświęciłoby swoją karierę zawodową, a 48 proc. zrezygnowałoby z seksu.
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiet, zatem należy wziąć poprawkę na wyniki. Ankiety wypełnia się zazwyczaj w komfortowych warunkach, bez realnego zagrożenia. Respondenci nie stawali przed prawdziwym wyborem, a jedynie sytuacją hipotetyczną. Mimo wszystko ciekawi fakt, że w ogóle biorą pod uwagę rezygnację z tak codziennych dóbr, jak praca, możliwość głosowania czy seks.
Badacze postanowili również sprawdzić, jak ważną rolę odgrywa smak w relacjach międzyludzkich. Efekt? 78 proc. badanych uznało, że partner byłby dla nich bardziej atrakcyjny, gdyby posiadał te same, co oni upodobania smakowe, a 29 proc. badanych uznało za nieatrakcyjne, gdy partner zamawia danie przez nich nielubiane. 24 proc. uczestników badania przyznało, że zamawia w restauracji danie, którego nie lubi, tylko po to, by zaimponować partnerowi na pierwszej randce.
Rezultaty "miłosnego" eksperymentu przedstawia film:
- Od 30 lat badam wzorce zachowań stojące za konsumpcją żywności. Badanie potwierdza to, co od dawna podejrzewałem - jedzenie i smak są kluczem do naszego charakteru, pozwalają na wgląd do naszej osobowości. Nic więc dziwnego, że wybierając partnera, szukamy nie tylko bratniej duszy, lecz także osoby, która będzie podzielać nasze upodobania, w tym smakowe - mówi Greg Tucker, psycholog.
ZOBACZ TEŻ: Postarzyłyśmy charakteryzacją młode kobiety. Ich reakcje?