Jak szybko schudn길 i unikn길 efektu jo-jo? [Opinie, sposoby, porady]

Jak szybko schudn길? Odpowied na to pytanie jest wyj켾kowo trudna. Ka풼y chudnie w innym tempie i dzia쿪j na nas inne metody. Istnieje jednak kilka uniwersalnych zasad skutecznego odchudzania. Dowiedz si, jak szybko schudn길.

Jak szybko schudnąć? To nie takie łatwe

Najpierw musimy zastanowić się, co oznacza dla nas szybkie chudnięcie. Wiadomo, że istnieje wiele diet, które gwarantują błyskawiczne efekty. Bardzo często są one jednak także niebezpieczne dla naszego zdrowia. Poza tym w wielu przypadkach ich stosowanie kończy się znienawidzonym efektem jo-jo.

Tak niestety działa nasza psychika. Jeśli przez jakiś czas, nawet niezbyt długi, odżywiamy się bardzo skromnie i restrykcyjnie trzymamy się tych zasad, w momencie odzyskania wolności żywieniowej nie umiemy z niej odpowiednio skorzystać. Wówczas wracamy do starych nawyków, które mają zazwyczaj zły wpływ na naszą wagę i wygląd.

W takich sytuacjach tracimy często wiarę w to, że jesteśmy w stanie zapanować nad naszą wagą. Dlatego eksperci zazwyczaj radzą, by pytanie "jak szybko schudnąć?" zastąpić pytaniem "jak skutecznie schudnąć bez efektu jo-jo?". Z tej przyczyny nie warto stawiać na najbardziej błyskawiczne diety. Bo co z tego, że szybko uzyskujemy wymarzone efekty, skoro szybko je tracimy?

Jak szybko schudnąć - najważniejsze są zdrowe nawyki

Zakładając, że nie zależy nam na ekspresowym chudnięciu, a zadowoli nas zbilansowana dieta na minimum pół roku, powinniśmy zacząć od zmiany kilku podstawowych nawyków żywieniowych. Oprócz oczywistości takich jak unikanie fast-foodów musimy pamiętać jeszcze o kilku kwestiach. Te trzy zasady to wręcz klasyka rozsądnego odchudzania.

Jak szybko schudnąć? Nie jedz na noc, eliminuj słodycze, jedz wolniej

1. Jednym z najbardziej szkodliwych nawyków jest nocne podjadanie. Kolację powinniśmy jeść mniej więcej 2-3 godziny przed pójściem spać.

Mitem jest, że odpowiednim momentem na ostatni posiłek w ciągu dnia jest godzina 18. Jedynie jeśli kładziemy się spać o 21, takie rozwiązanie można uznać za słuszne. Jednak gdy kładziemy się po północy, ostatni posiłek możemy zjeść około 21. Zbyt wczesne jedzenie kolacji tylko nas rozdrażni i sprawi, że będziemy myśleli zbyt dużo o jedzeniu. A to z kolei może doprowadzić do porzucenia zdrowych nawyków żywieniowych.

2. Postaraj się ze swojej diety wyeliminować słodycze. Dla wielu osób nie jest to łatwe. Jeśli wcześniej jedliśmy je regularnie, róbmy to stopniowo bez gwałtownych żywieniowych rewolucji.

Czy się nam to podoba, czy nie, słodycze nie sprzyjają odchudzaniu. Warto wiedzieć, że wiele osób, którym w trakcie diety udało się odzwyczaić od słodyczy, nie dość, że skutecznie chudły, to jeszcze nie miały po kilku miesiącach takiego detoksu potrzeby ich jedzenia. Dzięki temu udało im się także uniknąć efektu jo-jo.

Rada: jeśli w trakcie diety przeżywasz "słodyczowy kryzys", sięgnij w godzinach przedpołudniowych po ulubiony owoc. Nie rób jednak tego zbyt późno, aby organizm miał szansę na spalenie kalorii.

3. Jedz powoli, a nie w pośpiechu. Takie celebrowanie jedzenia bardzo dobrze wpływa na przemianę materii.

Jak szybko schudnąć - ruch jest niezbędny

Wiadomo, że aktywność fizyczna wspiera proces odchudzania. Jednak nie musisz codziennie spędzać kilku godzin na siłowni. Takie nadmierne zaangażowanie często sprawia, że zbyt szybko tracimy motywację. W pewnym momencie jesteśmy nowymi zadaniami tak obciążeni psychicznie, że zarzucamy postanowienia. Dlatego lepiej postawić na regularny ruch, który jednak nie stanie się naszym głównym życiowym zmartwieniem.

Obecnie wiele osób stawia na ćwiczenia zamieszczone przez trenerów w Internecie. To bardzo wygodne rozwiązanie. Jednak część z nich szybko zniechęca się do takiej formy ruchu, bo wymaga to dużej samodyscypliny lub nie przynosi oczekiwanych efektów.

Jeśli na przykład ćwiczenia jakiegoś znanego trenera są dla nas ciężkie lub nie przynoszą efektów, nie oznacza to, że będzie tak w każdym przypadku. Na serwisie YouTube jest cała masa filmików różnych mniej znanych trenerów i siłowni, które cieszą się ogromną popularnością. Dlatego nie należy zniechęcać się pierwszymi złymi wyborami. Bywa, że trening, którego nie lubiliśmy, da się zamienić na coś, co nie sprawia nam takiego trudu i jest znacznie bardziej efektywne.

Jak szybko schudnąć - o tym pamiętaj

  • Nie stawiaj na błyskawiczne diety i głodówki - często kończą się zniechęceniem i efektem jo-jo.
  • Rozłóż swoje odchudzanie na minimum kilku miesięcy.
  • Unikaj nocnego podjadania.
  • Postaraj się wyeliminować słodycze z diety.
  • Jedz powoli.
  • Nie zniechęcaj w razie niepowodzeń w szukaniu odpowiedniej formy ruchu. Obecnie jest bardzo dużo możliwości i każdy może znaleźć taki sport lub ćwiczenia, które będą sprawiały przyjemność.

Zobacz także:

Ocet jabłkowy - eliksir z kuchennej półki? Naturalny sposób na trądzik, blizny i łupież
Przedłużanie rzęs - cena, metody, na czym polega

Wicej o:
Komentarze (8)
Jak szybko schudn길 i unikn길 efektu jo-jo? [Opinie, sposoby, porady]
Zaloguj si lub komentuj jako go뜻
  • Gość: szkoda, ze

    Oceniono 1 raz 1

    szkoda, 풽 nie nikt nie wspomnia, 풽 wikszo뜻 tych celebrytek swoj idealn figur osi켫a nie dziki dietom i wiczeniom ale le풽niem w saunie karbonowej. ale po co mwi? niech szara masa wierzy, 풽 mo퓆a wy퓓 na sa쿪cie

  • Gość: Go떰뜻

    0

    Schud쿪m 34 kilo w 7 miesicy -mwi Wam to co? A jak? Biostymulacja. Jedyny go뜻, ktry si na tym zna psychodietetyk i dietetyk w jednym z gabinetu psychodoradztwa, mieszka w 즣dzi.쟋y턫, 풽 znajdziesz쟴am odpowied na pytanie :czy i jak

  • Gość: Emilia

    0

    Schud쿪m 34 kilo w 7 miesicy -mwi Wam to co? A jak? Biostymulacja. Jedyny go뜻, ktry si na tym zna mieszka w 즣dzi - przyjmuje w Gabinecie Psychodoradztwa i Dietetyki.쟋y턫, 풽 znajdziesz쟴am odpowied na pytanie :czy i jak

  • itciakitcia88

    0

    ja bym tak g쿽dwki nie demonizowa쿪 bo sama przed rozpoczciem diety zrobi쿪m sobie g쿽dwk z Neera i jak ju j zakoczy쿪m, wdro퓓쿪m diet i zacz怨am wiczy to efekty przysz퀉 2 razy szybciej ni si spodziewa쿪m. to jest dopiero sposb na szybkie schudnicie! ;)

  • Gość: Patka

    0

    Po pierwsze kupi spalacz t퀅szczu iqmango. On zapobiega powstawaniu efektu jojo. Ja trenowa쿪m z nim 3 miesiace waga spad쿪 i brzuch p쿪ski si utrzymuje. Wystarczy chcie.

  • Gość: kamaU

    0

    Szybko si nie da, ale jak si ma podkrcony metabolizm to ju po쿽wa sukcesu. U mnie najlepiej si sprawdzi쿪 zielona kawa w iqgre en. Do tego chodzi쿪m na si쿸 i efekty pierwsze ju po tygodniu widzia쿪m.

  • Gość: kulopert

    0

    Efekt jojo zazwyczaj dopada nas po szybkim schudniciu, wtedy wracamy do poprzedniej diety i kilogramy z powrotem wracaj. Ja jestem teraz na diecie i zamawiam sobie catering dietetyczny warszawski dzie. Kilogramy lec w d車 powoli, wic nie boj si o efekt jojo.

  • Gość: rebryta

    Oceniono 2 razy 0

    Trzeba po prostu ogranicza si troch, nie je뜻 s쿽dyczy i zbyt du퓇 wglowodanw. ja jestem teraz na diecie z Optimal Fit, zamawiam sobie diet pudelkow. I bardzo fajnie si na niej czuj. Wszystko mi smakuje, zdrowo si od퓓wiam a kilogramy powoli lec w d車.

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX