Ile kalorii to kilogram? Jak w łatwy sposób przeliczyć spalone kalorie na kilogramy?

Ile kalorii to kilogram? Aby móc obserwować efekty procesu odchudzania, chcemy znać precyzyjne przeliczniki i ciagle kontrolować ubytek masy. Okazuje się bowiem, że liczba kalorii przypadająca na kilogram nie jest wcale oczywista.

Ile kcal to kg?

Ile kalorii to kilogram? Ile kalorii trzeba spalić, by schudnąć? Ile kalorii powinna mieć zdrowa dieta? Te wszystkie pytania zadają sobie osoby, które stają przed wyzwaniem zrzucenia zbędnych kilogramów. Walka ta przede wszystkim rozpoczyna się od żmudnego przygotowania się do ćwiczeń i zmiany nawyków żywieniowych. Nie da się przy tym pominąć procesu liczenia kalorii, znanego każdemu, kto choć raz znajdował się na diecie. Jeśli też chciałabyś zgubić kilka kilogramów, warto abyś także poznała mechanizmy liczenia kalorii i tego, jak ich spalanie przekłada się na spadek masy ciała.

To, ile kcal to kilogram masy ciała nie jest wcale proste i jednoznaczne do określenia. Ogólnie przyjmuje się zasadę, że jeden kilogram masy ciała to około 7000 - 7700 kcal. Jest to jednak bardzo umowna wartość. To bowiem, ile konkretna osoba potrzebuje spalić kalorii, aby stracić kilogram masy ciała zależy od tego, ile ma tkanki tłuszczowej, jak duża jest jej nadwaga, a także wielu innych indywidualnych czynników, jak np.wiek czy podejmowana aktywność fizyczna. 

Zobacz też: Jak schudnąć w miesiąc? Jak zrzucać kilogramy szybko i z głową? Garść porad

1kg ile to kcal?

Jeżeli przyjmujemy, że 1kg to 7700 kcal, wówczas okazuje się, że trzeba włożyć sporo wysiłku, aby pozbyć się kilograma masy ciała. Niewątpliwie najlepszym sposobem na to będzie odpowiednia dieta, bogata w produkty niskokaloryczne z małą zawartością tłuszczu, a jednocześnie zapewniające nam silny zastrzyk energii. Uzupełnieniem diety powinny być odpowiednio dobrane ćwiczenia o średnim stopniu nasilenia, jeśli nie jesteśmy sportowcami wyczynowymi, a trening ma jedynie cele prozdrowotne. Stosując się do tych zasad, utrata kilograma masy ciała nie powinna zająć nam więcej niż tydzień. Jeżeli nie jesteśmy w stanie sami zbilansować naszej diety i dobrać odpowiednich ćwiczeń, wtedy warto skorzystać z porady profesjonalnego dietetyka i trenera personalnego.

Pamiętajmy jednak, że na początku, kiedy zaczynamy intensywniej trenować i wprowadzamy dietę, spadki masy są bardziej spektakularne. Po kilku tygodniach efekty wciąż będą widoczne, ale wynik na wadze będzie spadał zdecydowanie wolniej. Wtedy następuje moment przełomowy w procesie chudnięcia i należy kontynuować mozolnie wypracowane nawyki, mimo pozornego braku efektów. To ustrzeże nas przed popadnięciem w sidła "efektu jojo".

Ile kalorii ma kilogram?

Wiemy już, że to ile kalorii ma kilogram, to kwestia indywidualna. Ogólnie przyjmuje się jednak uśrednioną wartość 7700 kcal. Ustalmy, że dzienne zapotrzebowanie kaloryczne dorosłej, pracującej kobiety wynosi około 2200-2500 kcal, natomiast mężczyzny 2700-3100 kcal. Widać więc na pierwszy rzut oka, że spalenie 7700 kcal wymaga sporego wysiłku. Nie jest odpowiednią metodą głodzenie się. To najgorsze, co możemy zafundować naszemu organizmowi. Trzeba zadbać o to, by dieta była zbilansowana i zapewniała maksymalną ilość potrzebnych składników odżywczych, a jednocześnie była uboga w substancje szkodliwe i powodujące otyłość. Oprócz popularnych fast foodów, warto także wyrzucić z niej używki takie jaki kawa, ale też alkohol i papierosy. 

Zobacz też: Dietetyczka: Patrzymy ślepo na instagramowe sześciopaki na brzuchu. Ludzie tak naprawdę nie wyglądają

Jak schudnąć kg?

Kiedy zbliża się dla nas ważny dzień, podczas którego chcemy zaprezentować się jak najlepiej, wówczas przeważnie planujemy stracić kilka centymetrów w pasie. Zastanawiamy się wtedy, jak schudnąć kilogram. Jest wiele sprawdzonych metod, które dają dość szybkie rezultaty, należy jednak uważnie obserwować swój organizm i reagować na wszystkie niepokojące sygnały. Na co, oprócz odpowiednio zbilansowanej diety i konsekwentych ćwiczeń, warto zwrócić uwagę?

  • dodawanie do posiłków 1/4 łyżeczki chili powoduje przyspieszenie metabolizmu. Wpływa na to zawarta w chili substancja - kapsaicyna
  • spacer bezpośrednio po obiedzie powoduje wydłużenie procesu przemiany materii, dzięki czemu możemy spalić więcej kalorii
  • duże spożycie wapnia w diecie przyczynia się do szybszego spalania tłuszczu
  • przyprawianie dań cynamonem - on też przyspiesza metabolizm
  • picie soków z kwaśnych owoców - enzymy w nich zawarte normują poziom cukru we krwi.
  • uprawianie seksu - naukowcy dowodzą, ze jest to jeden z najprzyjemniejszych i najskuteczniejszych sposobów na pozbywanie się zbędnych kilogramów. 

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć kg?

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna to podstawa, jeśli chcemy zrzucić nadmiar kilogramów. Jednak to jak ćwiczyć, żeby schudnąć kilogram nie jest już takie oczywiste. Jeśli zależy nam na szybkim efekcie, wówczas musimy postawić na ćwiczenia pobudzające intensywne spalanie. Pamiętajmy jednak, że bardzo intensywne chudnięcie nie jest dobre dla naszego organizmu. Przyjmuje się, że tygodniowo, bez uszczerbku dla zdrowia, możemy pozbyć się około 0,5-1 kg. W tym celu należy zmienić nawyki żywieniowe i postawić na średnio intensywne treningi. Mogą to być zajęcia fitness, jazda na rowerze czy jogging. Ważne, by treningi były regularne i poprzedzone rozgrzewką, tak aby uniknąć zagrożenia kontuzją.

Zobacz wideo Spróbujecie?