Grube nogi to problem wielu kobiet - jak sobie z nim poradzić?

Grube nogi to problem wielu kobiet w każdym wieku. W czasach, w których wszędzie widzimy wyidealizowane wizerunki pięknych, szczupłych i doskonale ubranych kobiet, grube nogi stają się dla wielu z nas przyczyną dyskomfortu i spadku nastroju.

Mam grube nogi – o czym może to świadczyć?

Grube nogi to najczęściej wynik naszych własnych zaniedbań. Najlepszym sposobem na poprawę wyglądu nóg jest oczywiście zmiana diety i wprowadzenie ruchu do naszego życia. Te proste, nowe nawyki odbiją się pozytywnie nie tylko na wyglądzie naszych nóg, ale wpłyną również na cały organizm.

Grube nogi mogą być objawem choroby – lipodemii. Jeśli pomimo ćwiczeń i prawidłowej diety Twoje nogi pozostają otłuszczone, koniecznie skontaktuj się z lekarzem. W Europie na tę chorobę cierpi około 10 proc. kobiet. Oprócz nieproporcjonalnie otłuszczonych nóg objawami lipodedmii są: pieczenie i mrowienie, czyli tzw. ból tłuszczowy. Z powodu masywności nóg, podczas chodzenia dochodzi do ocierania się tkanek i powstawania bolesnych ran. Jest to choroba rzadka i trudna do zdiagnozowania, a jej podłoże jest prawdopodobnie genetyczne.

Ćwiczenia na grube nogi – skuteczne i proste

Ćwiczenia na grube nogi znajdziesz w ofercie każdej trenerki i siłowni. W związku z wielką popularnością figury celebrytki Kim Kardashian (a szczególnie jej nóg i pośladków) wielu trenerów wprowadziło programy ćwiczeń skupione właśnie na wzmocnieniu i ukształtowaniu dolnych partii ciała.

Jeśli aktywność fizyczna nie jest Ci bliska najlepiej zacznij od wprowadzenia codziennych spacerów do swojego rozkładu dnia, korzystaj ze schodów zamiast z windy, a po jakimś czasie wprowadź delikatne ćwiczenia kilka razy w tygodniu. Z czasem będziesz zwiększać ich intensywność i dodawać dodatkowe obciążenia, lub też możesz skusić się na użycie popularnych gum typu mini band. Ćwiczenia i ruch nie tylko wzmocnią Twoje mięśnie, które będą potem szybciej spalać tłuszcz, ale będą miały także korzystny wpływ na przyspieszenie Twojego metabolizmu.

Przykładowe ćwiczenia na grube nogi, to:

  • Półprzysiady
  • Przysiady
  • Wykroki w przód
  • Wypady w tył
  • Wykopy
  • Podskoki
  • Trening kardio
  • Pilates
  • Joga

Zobacz też: Pilates dla początkujących i nie tylko. Przykłady ćwiczeń i efekty

Stylizacje do grubych nóg – jak ukryć dodatkowe kilogramy?

Stylizacje do grubych nóg mogą optycznie je wysmuklić albo po prostu odciągnąć od nich uwagę. Jeśli ćwiczenia nie przyniosły jeszcze efektu lub zdecydowałaś, że swoje kształty będziesz zmieniać tylko optycznie, koniecznie dowiedz się, jakie stylizacje powinnaś wybierać!

Stylizacje powinny opierać się na ciemniejszym i bardziej stonowanym dole. Szaleństwa zostaw na górną część stroju (zgodnie z zasadą, żeby maskować to, co chcemy ukryć i wysuwać na pierwszy plan swoje atuty). Jeśli cenisz sobie wygodę i lubisz nosić spodnie, wybieraj takie o szerszym kroju, albo w kształcie dzwonów. Dobrze sprawdzą się też klasyczne spodnie w kant. Kant wysmukli nasze nogi, ten efekt możesz podbić jeszcze bardziej jeśli materiał będzie miał wzór w pionowe paski. Panie o masywnych udach będą znakomicie wyglądały również w spódnicach i sukienkach o rozkloszowanym kroju i wysokiej talii. Takie fasony nadadzą im figurę klepsydry, która jest uważana za jedną z najbardziej kobiecych.

Zobacz wideo Sprawdź, co może pomóc Ci w diecie!

Jaka sukienka do grubych nóg – najlepsze fasony

Jaka sukienka do grubych nóg będzie najlepsza? A jaka spódnica? Zasady, które sprawią, że Twoje nogi będą wydawać się smuklejsze i dłuższe są takie same dla sukienek i spódnic. Zdecydowanie unikaj fasonów obcisłych i krótkich. Takie modele niepotrzebnie przyciągną uwagę do części ciała, z której nie jesteś dumna. Wybieraj sukienki rozkloszowane o średniej długości, w kształcie litery A. Takie egzemplarze zakryją uda i pomogą nadać proporcji Twojej sylwetce. Dodatkowo, uwaga będzie skupiona na podkreślonej talii, a nie na zakrytych nogach. Jeśli włożysz do takiej sukienki buty na obcasie, jeszcze bardziej wydłużysz swoje nogi. W wysmukleniu sylwetki pomogą też plisy i pionowe paski. Możesz również śmiało wybrać sukienki długie lub spódnice z wysokim stanem. Przymierzaj i sprawdzaj efekty w lustrze, ponieważ tak naprawdę najważniejsze żebyś to Ty dobrze czuła się w swoich stylizacjach i była zadowolona z ich efektu.

Jakie buty do grubych nóg – modele, które wysmuklą nogi

Jakie buty pomogą wysmuklić grube nogi? Jeśli jesteś posiadaczką nóg masywnych i krótkich i chciałabyś je wydłużyć za pomocą obuwia, wybieraj buty na obcasie. Niech jednak będzie to obcas masywny, który sprawi, że Twoje kostki będą wyglądać szczuplej. Zapomnij o szpilkach, które będą kontrastować z grubymi nogami i podkreślać ich obfite kształty. Wybieraj więc buty na obcasie typu słupek albo na koturnie.

Dodatkowym trikiem jest wybieranie butów w kolorze Twoich nóg czy rajstop – dzięki tej sztuczce obuwie będzie zlewało się z nogami i sprawi wrażenie naturalnego ich przedłużenia. Zdecydowanie unikaj butów z odcięciem na kostce! Takie modele bardzo skracają nogi!

Zobacz też: Dlaczego niskim osobom trudniej schudnąć i co powinny robić, by wreszcie się udało? Lekarz wyjaśnia

Więcej o: