"Grube nogi" to problem według wielu kobiet. Jak sobie z nim poradzić?

"Grube nogi" to problem według wielu kobiet w każdym wieku. W czasach, w których wszędzie widzimy wyidealizowane wizerunki pięknych, szczupłych i doskonale ubranych kobiet, nasze nogi odbiegające nieco od wyretuszowanych zdjeć, stają się dla wielu z nas przyczyną dyskomfortu i spadku nastroju. A tak wcale nie musi być.

"Mam grube nogi" – o czym może to świadczyć?

"Grube nogi" to najczęściej problem nie ciała, a naszego postrzegania samych siebie. Każda z nas jest inna i ile kobiet, tyl różnych figur. Jeśli czujesz się źle ze swoim ciałem, to teraz problemem są nogi, a za chwilę będzie inna część ciała. Zacznij więc od tego, żeby popracować nad akceptacją siebie, a nie ruszaj pędęm za doskonałością, którą widzisz na Instagramie. Jeśli chcesz pomóc sobie budować akceptację siebie, zawsze możesz skorzystać z pomocy psychologa. Zacznij od tego, by polubić swoje ciało. To naprawdę dobry początek. 

Dbanie o ciało jest równie ważne jak dbanie o swoją psychikę. Warto wiedzieć, że wygląd nóg również może być objawem choroby, z czego często nie zdajemy sobie sprawy. Mamy więc trzy aspekty popoularnego problemu "mam grube nogi": to, jak postrzegasz siebie, to, czy jesteś zdrowa oraz to, że dla własnego komfortu również możesz dbać o siebie. Zmiana diety i wprowadzenie ruchu do naszego życia - te proste, nowe nawyki odbiją się pozytywnie nie tylko na wyglądzie naszych nóg, ale wpłyną również na cały organizm.

Tzw. "grube nogi" mogą być objawem choroby – lipodemii. W Europie na tę chorobę cierpi około 10 proc. kobiet. Oprócz nieproporcjonalnie otłuszczonych nóg objawami lipodedmii są: pieczenie i mrowienie, czyli tzw. ból tłuszczowy. Z powodu masywności nóg, podczas chodzenia dochodzi do ocierania się tkanek i powstawania bolesnych ran. Jest to choroba rzadka i trudna do zdiagnozowania, a jej podłoże jest prawdopodobnie genetyczne.

Ćwiczenia na "grube nogi" – skuteczne i proste

Ćwiczenia na wysmuklenie nóg znajdziesz w ofercie każdej trenerki i siłowni. W związku z wielką popularnością figury celebrytki Kim Kardashian (a szczególnie jej nóg i pośladków) wielu trenerów wprowadziło programy ćwiczeń skupione właśnie na wzmocnieniu i ukształtowaniu dolnych partii ciała.

Jeśli aktywność fizyczna nie jest Ci bliska najlepiej zacznij od wprowadzenia codziennych spacerów do swojego rozkładu dnia, korzystaj ze schodów zamiast z windy, a po jakimś czasie wprowadź delikatne ćwiczenia kilka razy w tygodniu. Z czasem będziesz zwiększać ich intensywność i dodawać dodatkowe obciążenia, lub też możesz skusić się na użycie popularnych gum typu mini band. Ćwiczenia i ruch nie tylko wzmocnią twoje mięśnie, które będą potem szybciej spalać tłuszcz, ale będą miały także korzystny wpływ na przyspieszenie metabolizmu.

Przykładowe ćwiczenia na nogi, to:

  • Półprzysiady
  • Przysiady
  • Wykroki w przód
  • Wypady w tył
  • Wykopy
  • Podskoki
  • Trening kardio
  • Pilates
  • Joga

Zobacz też: Pilates dla początkujących i nie tylko. Przykłady ćwiczeń i efekty

Stylizacje, które wysmuklą nogi 

Stylizacje mogą optycznie je wysmuklić albo po prostu odciągnąć od nich uwagę. Jeśli ćwiczenia nie przyniosły jeszcze efektu lub zdecydowałaś, że swoje kształty będziesz zmieniać tylko optycznie, koniecznie dowiedz się, jakie stylizacje powinnaś wybierać.

Stylizacje powinny opierać się na ciemniejszym i bardziej stonowanym dole. Szaleństwa zostaw na górną część stroju (zgodnie z zasadą, żeby maskować to, co chcemy ukryć i wysuwać na pierwszy plan swoje atuty). Jeśli cenisz sobie wygodę i lubisz nosić spodnie, wybieraj takie o szerszym kroju, albo w kształcie dzwonów. Dobrze sprawdzą się też klasyczne spodnie w kant. Kant wysmukli nasze nogi, ten efekt możesz podbić jeszcze bardziej jeśli materiał będzie miał wzór w pionowe paski. Panie o masywnych udach będą znakomicie wyglądały również w spódnicach i sukienkach o rozkloszowanym kroju i wysokiej talii. Takie fasony nadadzą im figurę klepsydry, która jest uważana za jedną z najbardziej kobiecych.

Zobacz wideo Sprawdź, co może pomóc Ci w diecie!

Jaka sukienka dla "grubych nóg"? W czym będziesz czuć się swobodnie?

Zasady, które sprawią, że nogi będą wydawać się smuklejsze i dłuższe są takie same dla sukienek i spódnic. Zdecydowanie unikaj fasonów obcisłych i krótkich. Takie modele przyciągną uwagę do części ciała, z której nie jesteś dumna. Wybieraj sukienki rozkloszowane o średniej długości, w kształcie litery A. Takie egzemplarze zakryją uda i pomogą nadać proporcji twojej sylwetce. Dodatkowo, uwaga będzie skupiona na podkreślonej talii, a nie na zakrytych nogach. Jeśli włożysz do takiej sukienki buty na obcasie, jeszcze bardziej wydłużysz swoje nogi. W wysmukleniu sylwetki pomogą też plisy i pionowe paski. Możesz również śmiało wybrać sukienki długie lub spódnice z wysokim stanem. Przymierzaj i sprawdzaj efekty w lustrze, ponieważ tak naprawdę najważniejsze żebyś to ty dobrze czuła się w swoich stylizacjach i była zadowolona z ich efektu. Nie musisz wyglądać smukło, by czuć się świetnie. 

Jakie buty do masywnych nóg? Modele, które wysmuklą nogi

Jakie buty pomogą wysmuklić nogi? Jeśli jesteś posiadaczką nóg masywnych i krótkich i chciałabyś je wydłużyć za pomocą obuwia, wybieraj buty na obcasie. Niech jednak będzie to obcas masywny, który sprawi, że Twoje kostki będą wyglądać szczuplej. Zapomnij o szpilkach, które będą podkreślać ich obfite kształty. Wybieraj więc buty na obcasie typu słupek albo na koturnie.

Dodatkowym trikiem jest wybieranie butów w kolorze twoich nóg czy rajstop – dzięki tej sztuczce obuwie będzie zlewało się z nogami i sprawi wrażenie naturalnego ich przedłużenia. Zdecydowanie unikaj butów z odcięciem na kostce! Takie modele bardzo skracają nogi. I podobnie jak w przypadku ubrań - jeśli dobrze czujesz się w szpilkach - nie przejmuj się tym, że wizualnie mogą podkreślać masywne łydki. To ty masz się czuć w nich dobrze!

Zobacz też: Dlaczego niskim osobom trudniej schudnąć i co powinny robić, by wreszcie się udało? Lekarz wyjaśnia