Dlaczego śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia? Proste i szybkie przepisy

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który często jest przez nas pomijany. Przyczynia się do tego nadmiar obowiązków, brak czasu i pomysłu na smaczne i szybkie danie. Opuszczenie tego posiłku to duży błąd, który przekłada się na nasz stan zdrowia. Dlaczego tak istotne jest spożywanie śniadania?

Śniadanie powinno być spożyte maksymalnie godzinę po wstaniu. Dostarcza nam energii na pierwszą część dnia, jeżeli jest zdrowe i pożywne. Będąc w pośpiechu również możemy spożyć ten najważniejszy posiłek - na przykład w postaci płynnej. Przekonaj się sama, jak prosto jest przygotować smaczne i zdrowe śniadanie. 

Zobacz wideo FIT Śniadanie VS. Placki z jabłkiem jak u babci

Dlaczego zdrowe śniadanie to podstawa prawidłowego funkcjonowania?

  • Poprawia pracę mózgu, koncentracji i języka - budzi nas do życia i sprawia, że łatwiej zapamiętujemy informacje. Jesteśmy lepiej przygotowani do pracy.
  • Dodaje energii na pierwszą część dnia.
  • Przyśpiesza metabolizm, a co za tym idzie - wspomaga proces odchudzania.
  • Powoduje uczucie sytości, dzięki czemu nie sięgamy po kaloryczne przekąski.

AdeleDzięki niej schudła Adele. Poznaj tajniki diety sirtfood.

Przepis dla najbardziej zabieganych - zdrowy koktajl 

Natychmiastowej energii i uczucia sytości mogą dodać także śniadania w formie płynnej. To idealny pomysł dla tych, którzy nie mają czasu na spożycie pierwszego posiłku w domu

Składniki: mleko ryżowe, banan, kakao (1 łyżeczka), płatki owsiane (garść), mrożone maliny.

Sposób przygotowania: Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i czekamy na uzyskanie jednolitej, płynnej konsystencji. Następnie przelewamy powstałą miksturę do bidonu i zabieramy ze sobą na wynos. 

Płatki owsiane mają wiele prozdrowotnych korzyści. Obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Dzięki zawartości magnezu przynoszą ukojenie dla nerwów i wzmocnienie mięśni.

SmoothieSmoothie Pexels.com

Czym są probiotyki?Co jeść, aby schudnąć bez efektu jo-jo? Zdrowe nawyki żywieniowe a odchudzanie

Bananowe placki bez użycia mąki

Przepis ten jest szczególnie dedykowanym osobom na diecie bezglutenowej oraz zwolennikom słodkich śniadań.

Składniki: 2 jajka, 2 banany, cynamon.

Sposób przygotowania: Wszystko traktujemy blenderem. W razie zbyt gęstej masy można dodać odrobinę mleka. Tak przygotowane ciasto smażymy na rozgrzanym oleju, formując z niego małe placuszki. Przewracamy po paru minutach na drugą stronę. Możemy je podać z domową konfiturą, syropem klonowym oraz borówkami. Smacznego!

Banan to znane źródło potasu, magnezu i fosforu. Owoc ten pomaga schudnąć oraz poprawić samopoczucie. Dla osób walczących z anemią również będzie pomocny dzięki zawartości żelaza.

PlackiPlacki Pexels.com

Tost z jajkiem i guacamole

Tosty kojarzą nam się z dzieciństwem. Mogą być zdrowe jeśli użyjemy do nich dobrych składników.

Składniki: kromka pieczywa razowego, 1 jajko, awokado, cytryna, czosnek, sól i pieprz, pomidor.

Sposób przygotowania: Zacznijmy od przygotowania smacznej pasty guacamole. W misce rozgniatamy dojrzałe awokado. Dodajemy ząbek czosnku, sok z cytryny i przyprawy. Mieszamy wszystko razem. Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy jajko. W międzyczasie grillujemy pieczywo. Po otrzymaniu tosta, umieszczamy na nimi pastę z awokado oraz jajko. Przyozdabiamy plastrem pomidora.

Awokado stanowi zdrowe źródło tłuszczów. Pomaga przyswajać składniki odżywcze oraz obniża ciśnienie krwi. Jest bardzo dobre na zdrową cerę. 

TostyTosty Pexels.com

Więcej o: