Zapomnij o brzuszkach! Oto trzy proste ćwiczenia lepiej spalające tłuszcz, dzięki którym ekspresowo pozbędziesz się oponki i boczków

Jak szybko spalić tkankę tłuszczową z brzucha? Wykonywanie setek brzuszków dziennie wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. Są bowiem dużo skuteczniejsze ćwiczenia, które jednocześnie spalają mnóstwo kalorii i modelują brzuch. Oto trzy ćwiczenia na brzuch, które sprawdzą się lepiej niż brzuszki i pomogą ci szybciej schudnąć.

Pamiętaj, że bez względu na to, jakie ćwiczenia będziesz wykonywać, do uzyskania wymarzonych efektów niezbędna jest zdrowa dieta i ujemny bilans kaloryczny. Mówiąc wprost, powinnaś jeść około 300 kcal mniej niż wynosi twoje całkowite zapotrzebowanie energetyczne. Zwróć uwagę, by w twoich codziennych posiłkach pojawiały się produkty pełnoziarniste, odpowiednia ilość białka oraz dużo świeżych warzyw. Zminimalizuj natomiast spożywanie cukru oraz żywności przetworzonej. 

Prosty sposób na oczyszczenie organizmu, spalanie tłuszczu i poprawę stanu cery. Wystarczy szklanka tego soku dziennie (zdjęcie ilustracyjne)Prosty sposób na oczyszczenie organizmu, spalanie tłuszczu i poprawę stanu cery. Wystarczy szklanka tego soku dziennie

Zobacz wideo Sandra Kubicka poleca ćwiczenia ABS. 20 minut pomoże w zbudowaniu mięśni brzucha

3 proste ćwiczenia lepiej spalające tłuszcz, dzięki którym ekspresowo pozbędziesz się oponki i boczków

  1. Plank, czyli popularna deska - to ćwiczenie, które przynosi szybkie efekty. Angażuje bowiem do pracy zarówno mięśnie brzucha, jak i pleców, ramion oraz nóg. Jeśli chcesz wypracować smukłe ciało, płaski brzuch, mocne plecy oraz zgrabne uda, to koniecznie dodaj plank do swojego treningu. Jak go wykonywać? Połóż przedramiona na macie, tak by twoje łokcie znajdowały się tuż pod pachami. Oprzyj całe ciało na palcach stóp i unieś je do góry. Ważne jest by plecy były proste, a głowa przedłużeniem całego ciała. Najważniejszy jest odcinek lędźwiowy, który nie może być skrzywiony, zbyt nisko opuszczony czy zbyt wysoko uniesiony do góry. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia pamiętaj, by całe ciało było napięte.
  2. Burpees - znane w Polsce także jako padnij-powstań, to ćwiczenie siłowo-wytrzymałościowe, które uznawane jest za jedno z najbardziej męczących, ale przy tym i najskuteczniejszych ćwiczeń. Wiele osób nienawidzi tego ćwiczenia, gdyż potrafi dać w kość, jednak i tak umieszczają je w swoim zestawie treningowym, gdyż świetnie wpływa na kondycję całej sylwetki. 
  3. Mountain climbers, czyli bieg w podporze - to ćwiczenie, podczas którego pracuje całe ciało, spalając mnóstwo kalorii. Zaangażowane są zarówno mięśnie nóg, brzucha, grzbietu oraz ramion. Jak je wykonywać? Pozycją wyjściową jest podpór przodem na całych dłoniach (dłonie ułożone pod barkami, ciało napięte). Jedną nogę pozostaw z tyłu, zaś drugą przenieś w przód, między ramiona. Następnie wykonuj energiczne przeskoki, zmieniając nogi. 

3 ćwiczenia na wyszczuplenie wewnętrznej strony ud. Usuną tkankę tłuszczową oraz cellulit3 ćwiczenia na wyszczuplenie wewnętrznej strony ud. Usuną tkankę tłuszczową oraz cellulit

Pamiętaj, że ćwiczenia przyniosą efekty, kiedy będziesz wykonywać je regularnie. Ćwicz zatem minimum trzy razy w tygodniu przez około 30-45 minut. 

 
Więcej o: