Składniki, które zamieniają smoothie w bombę kaloryczną. Unikaj ich, jeśli chcesz schudnąć, a nie przytyć

Czy zdrowe smoothie może sprawić, że zamiast schudnąć, zaczniemy przybierać na wadzę? Oczywiście, że tak! Wszystko zależy od tego, jak skomponujemy nasz koktajl. Niektóre składniki są bowiem dość kaloryczne i potrafią sprawić, że jeden niewinny koktajl będzie miał prawie 1000 kalorii. Sprawdź, na które składniki trzeba uważać.

Odpowiednio skomponowany koktajl stanowi świetną i bogatą w składniki odżywcze przekąskę, a nawet potrafi zastąpić posiłek. Modne smoothie już od kilku lat są stałym elementem diety wielu kobiet, które uwielbiają łączyć w nich nie tylko owoce czy warzywa, lecz także orzechy, nasiona, odżywki białkowe oraz różne super foods. Dodając wiele składników do takiego koktajlu łatwo przesadzić z jego kalorycznością. Oto składniki, na których ilość powinniśmy zwracać uwagę dodając je do smoothie. W innym wypadku zamiast schudnąć, można stać w miejscu, a nawet przytyć. 

Zobacz wideo Zielone smoothie na 3 sposoby

Tego nie dodawaj do smoothie, jeśli chcesz schudnąć: jogurty light i jogurty smakowe

Choć jogurty mogą wydawać się dobrą bazą do zrobienia dietetycznego smoothie, lepiej uważać na to, jaki wybieramy. Jogurty smakowe zawierają zwykle olbrzymie ilości cukru i wcale nie służą naszej sylwetce. Podobnie jest w przypadku jogurtów typu light, w których często brak tłuszczu zastępowany jest dodatkowym cukrem. Najlepszą opcją będzie zatem jogurt naturalny bez cukru lub napoje roślinne, które również nie są dodatkowo słodzone.

Lucy Gornall przez dwa tygodnie robiła 500 przysiadów dziennieCodziennie przez dwa tygodnie robiła po 150 brzuszków. Nie takich efektów się spodziewała

Tego nie dodawaj do smoothie, jeśli chcesz schudnąć: masło orzechowe

Masło orzechowe jest zdrowe i zawiera mnóstwo cennych dla zdrowia składników odżywczych, m.in. białko, kwasy omega-3, fosfor, magnez czy witaminę E. Nic więc dziwnego, że osoby prowadzące zdrowy styl życia tak chętnie dodają je do owsianki, placuszków czy koktajli. Jednak ze względu na wysoką zawartość tłuszczu jest bardzo kaloryczne. 100 g masła orzechowego to ponad 600 kalorii, więc dodając je do koktajlu należy uważać na ilość.

Tego nie dodawaj do smoothie, jeśli chcesz schudnąć: suszone owoce

Suszone owoce zwykle traktowane są jako zdrowa przekąska, którą można wszędzie ze sobą zabrać lub dodać do ulubionego smoothie. Warto jednak wiedzieć, że w procesie suszenia dodaje się do nich zwykle spore ilości cukru, przez co stają się jeszcze bardziej kaloryczne. 100 g suszonych owoców zawiera ok. 250-300 kcal. Zamiast suszonych owoców wybieraj zawsze te świeże lub mrożone.

Trzy pomysły na śniadania do 300 kcal. Przyspieszą metabolizm, ułatwią odchudzanie i dadzą energię na cały poranek (zdjęcie ilustracyjne)Trzy pomysły na śniadania do 300 kcal. Przyspieszą metabolizm, ułatwią odchudzanie i dadzą energię na cały poranek

Tego nie dodawaj do smoothie, jeśli chcesz schudnąć: miód

Ze względu na swoje właściwości miód jest obecny w diecie wielu osób dbających o swoje zdrowie. Należy jednak pamiętać, że miód to przede wszystkim cukier, a mała łyżeczka miodu ma 39 kcal. Dodając miód do swojego koktajlu i nie zwracając uwagi na jego ilość, łatwo znacznie podnieść jego kaloryczność, co w konsekwencji może utrudnić odchudzanie.