Co jeść na obniżenie cholesterolu - sprawdź abc zdrowej diety

Co jeść na obniżenie cholesterolu i tym samym zmniejszyć ryzyko zawału czy udaru? Szukasz skutecznych sposobów na dłuższe i zdrowe życie? Sprawdź, jakie zmiany wprowadzić do menu, które uchronią Cię przed chorobą i poprawią samopoczucie.

Dieta na obniżenie cholesterolu - dla kogo? 

Mitem jest, że dieta na obniżenie cholesterolu dotyczy tylko i wyłącznie osób starszych z nadwagą. Podwyższony poziom cholesterolu we krwi mają także osoby młode i szczupłe, a nawet dzieci. To kwestia obciążeń genetycznych. Za wysoki cholesterol u osób z nadwagą odpowiada najczęściej zła dieta i złe nawyki. Dlaczego warto wprowadzić zmiany do menu? Dieta na obniżenie cholesterolu w widoczny sposób przynosi efekty. Więcej na ten temat dowiesz się z dalszej części artykułu. 

Płaski brzuch: co jeść, a czego unikać? Zdjęcie ilustracyjnePłaski brzuch: co jeść, a czego unikać?

Menu na obniżenie cholesterolu - na co przekłada się niższa masa ciała? 

Menu na obniżenie cholesterolu wspiera również odchudzanie. Utrata wagi na poziomie 10 kilogramów powoduje: 

  • zmniejszenie trójglicerydów o 30%
  • obniżenie złego cholesterolu o 15% 
  • wzrost dobrego cholesterolu o 8%

Jak schudnąć w miesiąc? Na pewno z głową - postaw na wartościową dietę i konsekwetne ćwiczeniaJak schudnąć w miesiąc? Jak zrzucać kilogramy szybko i z głową? Garść porad

Co obniża cholesterol - sprawdź listę produktów 

Co obniża cholesterol? Sprawdź, co włożyć do koszyka przy następnych zakupach

  • Oliwa, olej rzepakowy- to ważne źródło kwasów tłuszczowych, które skutecznie pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu. Do codziennej diety warto wprowadzić dania na bazie oliwy i oleju rzepakowego.
  • Awokado to zdrowy tłuszcz, który warto spożywać na śniadanie oraz jako dodatek do obiadów. Kanapki, sałatki, a nawet desery na bazie awokado to zdecydowanie dobry wybór. 
  • Błonnik to tani i skuteczny sposób na obniżenie cholesterolu. Najlepsze źródło błonnika stanowią: śliwki suszone, gruszki ze skórką, marchewka, rośliny strączkowe, jabłka ze skórą, płatki jęczmienne. 
  • Siemię lniane- działa profilaktycznie i wspiera układ pokarmowy. Błonnik oraz kwas linolenowy skutecznie obniżają cholesterol. 
  • Ryby morskie, które pomagają obniżyć cholesterol, poziom trójglicerydów i ciśnienie tętnicze krwi to: łosoś, węgorz, makrela, sardynki oraz śledzie. Zalecane jest spożywanie ryb morskich 2-3 razy w tygodniu. 
  • Cytrusy- witamina C oraz kwas galakturonowy rozpuszcza złogi, które zalegają w tętnicach. Już jeden grejpfrut dziennie potrafi zdziałać cuda. Zamiast paczki chipsów, każdego wieczoru warto przygotować sobie przekąskę właśnie z grejpfruta. 
  • Orzechy i migdały - 50 g orzechów dziennie potrafi obniżyć poziom cholesterolu o 5%. Migdały spożywane w ilości 70 g dają wynik na poziomie 10%. Najlepsze będą: nerkowce, orzechy brazylijskie, orzechy ziemne, laskowe oraz migdały. 
Zobacz wideo Renklody, węgierki, mirabelki... Śliwki walczą z cholesterolem!

Zobacz też: Ta dieta wzbudza ogromne kontrowersje. Na czym polega post przerywany?

Więcej o: